הסכם שיתוף פעולה במחקר

חברת התרופות והטכנולוגיה המובילה, "מרק" ומכון ויצמן למדע האריכו את הסכם שיתוף הפעולה ביניהם, שנמשך כבר כארבעה עשורים. שיתוף הפעולה בין "מרק" לבין המכון החל בשנת 1978, ומאז הניב מספר חידושים, ובהם תרומה חשובה לפיתוח תרופת הדגל של החברה – ®Rebif לטרשת נפוצה – וכן התרופה ®Erbitux לטיפול בסרטן.
 
מימין: בלן גריגו, מנכ"ל תחום הבריאות וחברת מועצת המנהלים של "מרק", סטפן אושמן, סמנכ"ל וסגן יו"ר מועצת המנהלים של "מרק", פרופ' מרדכי שבס, סגן נשיא מכון ויצמן למדע ליישומים טכנולוגיים ומנכ"ל "ידע" אמיר נייברג
 
על ההסכם החדש חתמו סטפן אושמן, סמנכ"ל וסגן יו"ר מועצת המנהלים של "מרק"; בלן גריגו, מנכ"ל תחום הבריאות וחברת מועצת המנהלים בחברה; פרופ' מרדכי שבס, סגן נשיא מכון ויצמן למדע ליישומים טכנולוגיים; ואמיר נייברג, מנכ"ל "ידע", חברת היישומים של המכון. תוקפו של ההסכם הוא לשלוש שנים, עם אפשרות הארכה לשנתיים נוספות, עוקבות. כחלק מההסכם תעניק "מרק" עד שני מענקי מחקר בהיקף של מיליון אירו לכל מחקר, במשך שלוש שנים.
 
"מיקדנו את המחקרים בתחומים המבטיחים של האימונותרפיה בתחום הסרטן, ואנחנו שואפים להביא את הבשורה בתחום מבטיח זה", אמר אושמן. "אנחנו נרגשים מהעובדה שההסכם החדש מבטיח את שני מענקי המחקר הראשונים, ואנו מצפים להצעות מחקר נוספות ממדעני המכון".
"אנחנו גאים על כך שמערכת היחסים הפורייה שלנו עם חברת "מרק" תימשך, ושמחים על ההזדמנות להשתתף בפיתוח פתרונות חדשניים אשר עשויים להשפיע על חייהם של בני-אדם רבים, בכל העולם", אמר פרופ' שבס לאחר החתימה על ההסכם.
 
חברת "מרק" מעסיקה בישראל יותר מ-300 עובדים, בעיקר מדענים, באתרים ביבנה, בהרצליה, ברחובות ובירושלים. עיקר הפעילות בישראל היא פיתוח מוצרי ביוטכנולוגיה לשוק מדעי החיים, מחקר ופיתוח בתחום הבריאות ועוד. מידע נוסף אפשר למצוא כאן.
 
לקבלת מידע נוסף, תמונות ולתיאום ראיונות:
משרד הדובר - מכון ויצמן למדע
08-9343856 news@weizmann.ac.il

שתף