כוכב נולד

01.06.2016

מימין: פרופ' דוד פלג, פרופ' דניאל זייפמן, ירון ברודסקי וד"ר אריאל היימן

"כשאנחנו מסתכלים על קבוצת התלמידים שיושבים כאן היום", אמר פרופ' דוד פלג, דיקן הפקולטה למתמטיקה ומדעי המחשב, בטקס הסיום של אולימפיאדת המתמטיקה על-שם פרופ' יוסף גיליס, "אנו שמחים להיווכח שגדֵל בחברה ישראלית דור של נערים ונערות בעלי כישרונות נהדרים – ש'כוכב נולד' מבחינתם אינו רק שם תוכנית טלוויזיה בתחום הזֶמֶר, אלא גם תופעה שמתרחשת כל הזמן וכל יום בתחום המדעים".

אולימפיאדת המתמטיקה על-שם פרופ' יוסף גיליס שמקיים מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, נערכת מדי שנה בשנה מאז 1968. האולימפיאדה, המיועדת לתלמידי תיכון, בוחנת את כישוריהם המתמטיים של מיטב תלמידי ישראל. השנה זכו במקום הראשון התלמידים ירון ברודסקי וליעם חנני; במקום השני זכו אביאל בוג, גיא קפון ועומרי פאר; ולמקום השלישי הגיעו דור מצר, נועם רימוק, נועם תא שמע וניב פרלמן. הזוכים בשלושת המקומות הראשונים קיבלו מלגות לשנה הראשונה של לימודי תואר ראשון בכל האוניברסיטאות בארץ.

"החברה שלנו לא תוכל להסתדר אם אנחנו, כאזרחים, לא נדע מתמטיקה", אמר נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן. "מתמטיקה מלמדת אותנו להפוך בעיה מסובכת לדבר פתיר, ומי שיש לו היכולת הזאת – ינצח".

שתף