מכון ויצמן למדע ניצב במקום העשירי במדד איכות המחקר העולמי

19.07.2015

שתף

תגיות

מכון ויצמן למדע ניצב במקום העשירי במדד איכות המחקר המשוקללת העולמית. הסקר בוצע על-ידי המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה שבאוניברסיטת ליידן, הולנד. מכון ויצמן למדע הוא היחיד מעשרת מוסדות המחקר שמחקריהם דורגו בעשרת המקומות הראשונים, הממוקם מחוץ לגבולות ארצות-הברית.

מדד איכות המחקר העולמי מבוסס על בסיסי נתונים מספריים בלבד, ולא על שאלונים סובייקטיביים. מדובר בנתונים על פרסומיהם המדעיים של מדעני האוניברסיטאות השונות, מספר הציטוטים של המאמרים האלה – נתון המעיד על איכות המחקר, וכן על נתונים באשר לגודל מוסד המחקר, או האוניברסיטה.

מיקום זה מעיד על עלייה משמעותית באיכות מחקריהם של מדעני מכון ויצמן למדע בין השנים 2013-2006. בתחילת העשור הזה ניצב המכון במקום ה-19 ברשימת איכות המחקר המדעי העולמי (ואחד משלושה מוסדות שאינם אמריקאיים, שנכללו ברשימת 25 המקומות הראשונים); ואילו במדד שפורסם בימים אלה, הוא עלה, כאמור, למקום העשירי.

 

נתונים נוספים:

  • 19% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.

  • 21.4% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון בתחום מדעי החיים והרפואה דורגו ברשימת 10% המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.

  • 2.4% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללו באחוז העליון ברשימת המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר, ו-64.7% נכללו במחצית העליונה של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה.

  • מאמריהם המדעיים של מדעני המכון צוטטו 27,859 פעמים במשך השנים 2013-2010.

 

מידע נוסף ותמונות אפשר לקבל במשרד הדובר, מכון ויצמן למדע:

 08-9343856

שתף

תגיות: