נפוליון - חי או מת

06.08.2013
 
אנסמבל התיאטרון של מכון ויצמן למדע העלה באחרונה את המחזה "נפוליון - חי או מת" מאת ניסים אלוני, בבימויה של עירית נתן בנדק, בתיאטרון "צוותא" בתל אביב. שלומי קוטלר מהפקולטה לפיסיקה, שהשתתף בהצגה בתפקיד פנטלונה, מזדהה עם מוטיב הרדיפה במחזה: "כמו בחיים של רובנו, גם במחזה הזה הרדיפה אחר דבר כלשהו מחיה אותנו. נפוליון המת רוצה לתקן את הטעויות שעשה בחייו, ואז מתחיל מרדף שגורר עוד מרדפים רבים אחרים שהולכים ומסתבכים. גם אנחנו, כסטודנטים, רודפים אחרי תשובות, אחרי מאמרים ואחרי מטרות, שהופכים לפעמים להיות פחות חשובים מהרדיפה עצמה".
 
צילומים: דן זלצר
 
כמו שלומי, גם רוב חברי האנסמבל, שהם סטודנטים ובוגרי המכון, מקדישים זמן רב להשתתפות בפעילות האנסמבל. במהלך השנה הם נפגשים אחת לשבוע, ולקראת ההפקה הם נפגשים יום יום במשך חודש, ועוסקים בכל שלבי ההפקה. תהליך בחירת המחזה נעשה במהלך השנה בשיתוף עם הבימאית. חברי האנסמבל קוראים כמה מחזות ביחד, ואז בוחרים את המחזה שמתאים ביותר לקבוצה שכוללת 12 עד 16 שחקנים. האנסמבל הוקם בשנת 2002 על-ידי עדי נתן, שהיה סטודנט בפקולטה לפיסיקה, ופועל באותה מתכונת עד היום.
 
משתתפים: תמר זונדינר, עדי סלומון, אמיר בר און, שי הר-אדיר, ענבל פרידלר, בטי אברהמי, אווה מישור, תמר שחל, הדר לאפין, אמיתי מנדלבאום, מוטי פרידמן, יוני טוקר, שלומי קוטלר, דליה קריגר, איציק כהן ויעל רונן
 
 

 

סצנה מתוך ההצגה- נפוליון חי או מת. צילומים: דן זלצר
 
 
סצנה מתוך ההצגה- נפוליון חי או מת. צילומים: דן זלצר
 
 
עיצוב תנועה: אופיר דגן
עיצוב תאורה: זיו וולושין
עיצוב תפאורה ותלבושות: ענבל אלללוף
לחנים: קרן פלס וגארי ברתיני
עיבודים והפקה מוסיקלית: פליקס שפושניק
הדרכה קולית: גלי אלון
צוות הפקה: מוטי פרידמן, אמיר בר און, יוני טוקר ותמר שחל
איפור: שירי שמשה
עוזרת במאי: תמר זונדינר
 
 
 
 

שתף