"ידע" ו"מרק" משיקות: התמחות לבוגרים בתעשיית הפארמה

כלכלה ויישומים טכנולוגיים
11.09.2017

האקדמיה פוגשת את התעשייה בפרויקט ניסיוני ראשון מסוגו

  מימין: ד"ר ז'אן וואקים וד"ר דמיטרי (דימה) זבז'ינסקי. חוד החנית 

חברת "ידע", זרוע היישומים של מכון ויצמן למדע, חוברת לחברת התרופות "מרק" בפרויקט ניסיוני ראשון מסוגו, המאפשר לבוגרי המכון להוסיף לסל המיומנויות שלהם גם ניסיון במחקר ובפיתוח עסקי בחוד החנית של תעשיית הפארמה. שני המשתתפים הראשונים בפרויקט הם ד"ר ז'אן ואקים וד"ר דמיטרי (דימה) זבז'ינסקי, בוגרים טריים של המכון, שנבחרו לעבוד לצד מדעני "מרק" במטה החברה בדרמשטאדט, גרמניה.

הרעיון לקיים תוכנית זו עלה לראשונה בפגישת סיעור מוחות בין בכירי "ידע" לד"ר אולריך בץ, סגן נשיא "מרק" וראש מחלקת החדשנות וחממת היזמוּת בחברה. ד"ר בץ נזכר: "רצינו להעמיק את היחסים בין 'מרק' למכון ויצמן – אחד השותפים האקדמיים החשובים ביותר שלנו – כדי לגשר על הפער שבין האקדמיה לתעשייה". מנכ"ל "ידע", גיל גרנות-מאיר, מוסיף: "החוקרים הצעירים ירכשו ידע נדרש באחת מחברות הפארמה הטובות בעולם, ויוכלו בהמשך לתרום לתעשיית ביוטכנולוגיה הישראלית. התוכנית מהווה גם יתרון עבור המכון, שכן היא עשויה לטפח הזדמנויות להעברת טכנולוגיה בתחום התרופות".

הבוגרים נבחרו לפרויקט לאחר תהליך הרשמה שכלל ראיונות במטה "מרק" בדרמשטאדט, וכן ראיונות-וידאו עם הנהלת החברה בבוסטון, ארצות הברית. המשתתפים יזכו להנחיה של "מאמני חדשנות" מטעם "מרק", שיסייעו להם לתרגם את רעיונותיהם לתוכנית עסקית משכנעת. בתום תקופת ההתמחות, עשויה ״מרק״ להציע למתמחים משרה קבועה. ד"ר זבז'ינסקי, שהשלים את לימודי הדוקטורט שלו בהנחייתו של פרופ' ג'פרי גרסט מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית, צפוי להתחיל לעבוד בדרמשטאדט על תרכובות למיקוד תרופות נגד סרטן. "חיפשתי דרך לעבור מהאקדמיה לתעשייה, וההזדמנות הזאת תאמה בדיוק את מה שחיפשתי", הוא אומר. ד"ר וואקים, שחקר במסגרת הדוקטורט שלו תקשורת בין תאים סרטניים בהנחייתו של פרופ' ארי אלסון במחלקה לגנטיקה מולקולרית,יצטרף גם הוא לאותה מעבדת חקר בדרמשטאדט. "זו הזדמנות אדירה להיחשף לדרכי חשיבה אחרות ולמדע מהאיכות הגבוהה ביותר", הוא אומר.

גביע העולם לחדשנות

"מרק" מקיימת מדי שנה את "גביע החדשנות" – מחנה קיץ תחרותי של תלמידים לתארים מתקדמים מכל העולם, המגיעים לגרמניה לשבוע של מחקר ופיתוח בתחום התרופות. במהלך השבוע, המשתתפים שוקדים על תוכנית לפרויקט חדשני, ועשויים לזכות בפרס של 20,000 יורו לתוכנית המצטיינת. תלמידי מכון ויצמן למדע זכו לאורך השנים להישגים רבים בתחרות זו. בשנה הבאה, 2018, תתקיים גרסה חגיגית ומורחבת של התחרות לרגל השנה ה-350 להיווסדה של "מרק". סגן נשיא החברה, ד"ר אולריך בץ, מקווה לראות באירוע זה ייצוג נכבד של תלמידי המכון ובוגריו. במקביל ל"גביע החדשנות" תתקיים ביולי 2018 דרמשטאדט ועידת "סקרנות 2018 " - בנושא עתיד המדע והטכנולוגיה.נשיא המכון, פרופ' דניאל זייפמן, יהיה נואם מרכזי בוועידה, אשר תארח חוקרים ויזמים מובילים מכל העולם, ותהיה פתוחה בפני משתתפי "גביע החדשנות".

שתף