מגוון פעילויות ללא תשלום לקהל רחב בשבוע החינוך המדעי

19.03.2015

כל הפעילויות בערב ההרצאות, הסיורים וההדגמות פתוחות ללא תשלום לכלל הציבור

 

כיצד מתפתח העובר ברחם? האם ננו-צינורות יאפשרו לבנות מעלית מכדור-הארץ לחלל? מה אפשר ללמוד על הנשיא הראשון של מדינת ישראל מסיור בביתו? וכיצד נראה עולמם של מדעני המכון? תשובות לכל השאלות האלה, ועוד, אפשר יהיה לקבל ביום רביעי הקרוב, 25 במארס, בערב הרצאות, סיורים והדגמות שיתקיים בקמפוס מכון ויצמן למדע, בין השעות 22:00-17:00, כחלק מאירועי שבוע החינוך המדעי. כל הפעילויות בערב זה פתוחות ללא תשלום לכלל הציבור.

 

תלמידי תוכנית "ניצוצות מדע" של מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, יפקדו את במת האולם על-שם דולפי ולולה אבנר פעמיים – בשעה 17:30 ובשעה 18:30. תלמידי התוכנית יציגו מגוון הדגמות מדעיות לקהל הרחב.

 

בשעה 19:30 יעלה לבמת אולם אבנר פרופ' בני שילה מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית במכון. פרופ' שילה יספר לקהל על התפתחות העובר ברחם ועל המהפכה שהתרחשה בתחום ההתפתחות העוברית ותאי הגזע. ההרצאה תשלב צילומים שמאפשרים לצפות בהתפתחות העובר מנקודת מבטו של תא בודד.

 

במבואת האולם על-שם דולפי ולולה אבנר תוקם תערוכת "ננו-קומיקס" – סדרת הקומיקס של מכון ויצמן למדע – שמתארת שאלות המעסיקות את מדעני מכון ויצמן למדע, בקיצור ובחיוך. כל פרק בסדרה מבוסס על עבודה מדעית אמיתית של מדעני המכון.

 

בנוסף לפעילויות אלה, מזמין מכון ויצמן למדע את כלל הציבור לבקר במספר מוקדים ברחבי הקמפוס: בית ויצמן – מעונו הרשמי של הנשיא הראשון של מדינת ישראל ומייסד מכון ויצמן למדע; מרכז המבקרים על-שם לוינסון, המספק הצצה אינטראקטיבית לעולמם של מדעני המכון; וגן-המדע על-שם קלור – מוזיאון מדע הפועל תחת כיפת השמיים, בלב הקמפוס, ובו שלל מוצגים הממחישים עקרונות מדעיים בקלילות ובכיף. הביקור בבית ויצמן ובמרכז המבקרים כרוך בהרשמה מוקדמת.

 

מידע נוסף ותמונות אפשר לקבל במשרד הדובר, מכון ויצמן למדע:

 08-9343856news@weizmann.ac.il

שתף