מי שלא יבוא חבל

01.03.2001

שתף

פסטיבל המדע והמוסיקה של גן המדע על-שם קלור במכון ויצמן למדע
 
הפסטיבל, שזו לו שנתו השנייה, יתקיים בימי חול המועד פסח, בתאריכים 12-10 באפריל. אל השותפים לארגון הפסטיבל בשנה שעברה, גן המדע על- שם קלור של מכון ויצמן ועיריית רחובות, יצטרף השנה גם פארק התעשיות המתקדמות הסמוך. כך יוכלו המבקרים בפסטיבל ליהנות גם מביקורים בשורה של מפעלי היי-טק. גם התוכנית המדעית-פופולרית תעובה, וישולבו בה כמה הרצאות מדעיות שיגישו מדעני המכון לציבור הרחב.
 
אלפי המשתתפים שנהרו לפסטיבל בשנה שעברה העידו על ביקוש משמעותי לסוג זה של בילוי ב"אוויר הפתוח", המשלב סיורים באתרים היסטוריים (בית ויצמן ומרכז המבקרים של המכון), עם ביקור בתצוגות מדעיות (גן המדע), שמיעת הרצאות מדעיות-פופולריות, ומופעי מוסיקה ומחול.
 
סדנאות היצירה בפסטיבל השנה יכללו בנייה של כלי נגינה, תוך לימוד "הפיסיקה של המוסיקה": עיצוב הצלילים באמצעות עיצוב צורני של כלי הנגינה. יוצרי הכלים החדשים יוכלו להמשיך, עם כליהם, לסדנת המוסיקה, שם יוכלו ללמוד לנגן בכלים מעשה ידיהם. שילוב זה יחזק את הקשר שבין המדע למוסיקה.
 
מפעלי התעשייה המתקדמת שחברו למארגני הפסטיבל יקיימו למען קהל המבקרים סיורים מודרכים, שימחישו את דרכו של הרעיון המדעי ממעבדת המחקר אל מדפי השוק.
 
בגן המדע על-שם קלור, שיהווה, כמו בשנה שעברה, את לב הפסטיבל, יוכלו המבקרים ליהנות מהדגמות משעשעות ומחכימות, ומסיורים מודרכים בין עשרות המתקנים הייחודיים שבגן. בכיכר היובל הסמוכה תוצג תערוכת הסיום של פרויקט מנגנוני נעילת הכספות, וכן יתקיימו קונצרטים קצרים של הרכבים מוסיקליים שונים.
 
סיורים מאורגנים ייצאו מנקודות קבועות לביתן ההיסטוריה, לביתן הפיסיקה, למוקד האירוח של מרכז המבקרים ולבית ויצמן המשופץ. סיורים במוקדי משיכה בתוך העיר רחובות יאורגנו בשיתוף עם עיריית רחובות. סיורים נוספים יתקיימו במוזיאון הפרדס, במוזיאון אילון ועוד.
 
ד"ר משה רשפון, מנהל גן המדע על- שם קלור של מכון ויצמן, המכהן כמנהל הפסטיבל, מספר כי הרעיון לקיום הפסטיבל עלה בדעתו כשביקר והשתתף בפסטיבל המדע המפורסם של אדינבורו, בירת סקוטלנד. "אנחנו לא יכולים להתחרות באנשי אדינבורו בארגון פסטיבלים", הוא אומר, "אבל הניסיון של מדעני מכון ויצמן בתחום הצגת מחקרים לפני הציבור הרחב, נכונותם להשקיע מאמצים בתחום זה, והחשיבות העצומה שהם מייחסים לנושא, מבטיחים את הצלחתו של הפסטיבל". מנהלו המדעי של הפסטיבל הוא ד"ר צבי פלטיאל, מנהל היחידה לפעולות נוער.
 
רשפון מוסיף ומציין, כי המפגש המרתק עם נגן כלי ההקשה חן צימבליסטה, שייעץ לאנשי גן המדע בתהליכי הפיתוח של המוצגים המדעיים-מוסיקליים של גן המדע, עורר גם הוא את הרצון להציג את העקרונות המדעיים במסגרת הפסטיבל. מטבע הדברים, חן צימבליסטה יכהן כמנהל המוסיקלי של הפסטיבל, והוא גם יופיע וינגן בכמה ממופעיו.
 
לקבלת פרטים נוספים ולהזמנת כרטיסים אפשר לפנות לגן המדע על שם קלור בטלפון: 08-9344401.

שתף