המנחים של טקס הסיום של "ניצוצות". "הזדמנות להגשים חלום"

ניצוצות מדע: השנה ה-16

11.09.2017

טקס הסיום של תוכנית ייחודית לטיפוח מדעי וטכנולוגי של תלמידים בני העדה האתיופית

המנחים של טקס הסיום של "ניצוצות". "הזדמנות להגשים חלום"

ארבע שנים לאחר שנכנסו בשערי מכון ויצמן למדע, הגיעו בוגרי "ניצוצות מדע" לטקס הסיום של התוכנית שנערך בסוף יוני בגן המדע בהשתתפות כ-150 בני משפחה. בוגרים טריים אלה מצטרפים למאות בני נוער שכבר סיימו את התוכנית במהלך 16 שנות קיומה, וזכו להשתלב מאז במוסדות להשכלה גבוהה.

"ניצוצות מדע" היא תוכנית ייחודית לטיפוח מדעי וטכנולוגי של תלמידים בני העדה האתיופית, הפועלת במכון משנת 2001 במטרה להגדיל את כמות התלמידים בני העדה המתקבלים ללימודים אקדמיים במדעים וטכנולוגיה ומסיימים אותם בהצלחה. המארחים של אירוע הסיום היו חניכי התוכנית עצמם, אשר שימשו כסדרנים, איישו את עמדות קבלת הקהל ואת המזנונים, והדריכו את בני משפחותיהם ברחבי גן המדע. לאחר הסיור בגן התאספו הנוכחים ברחבה המרכזית לטקס סיום, שגם אותו הינחו חניכים שהשתתפו בתוכנית. נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, דיבר על תפקידו של החינוך: מתן הזדמנות לכל נער ונערה להגשים את החלום הפרטי שלהם.

בטקס נכחו בני משפחת פרגמנט, ארווין וחנה, ונכדתם, אשר תורמים לתוכנית "ניצוצות" ומגיעים מדי שנה לטקס הסיום. ארווין פרגמנט נאם בפני הקהל, וחנה פרגמנט חילקה תעודות ושי לבוגרים יחד עם רכזת התוכנית, פריי בלאי. נאום מיוחד במינו נשא ניר בונדיז, סטודנט לפיסיקה במכון ויצמן למדע וחונך של תלמידי שכבה ט'. בונדיז, חונך ותיק בתוכנית, שיתף את ההורים בתחושותיו בדבר חשיבות ההשתתפות של הילדים בתוכנית "ניצוצות", וההשפעה האפשרית של התוכנית על עתידם ועל התפתחותם האישית."ניצוצות מדע לזכר משה פרגמנט" היא תוכנית המלווה תלמידים מכיתה ט' ועד לסיום בית הספר התיכון. תלמידים אלו משתתפים בפעילויות ייחודיות של העשרה מדעית ובשיעורי תיגבור במתמטיקה ובאנגלית, וזוכים לחונכות אישית. התוכנית פועלת במימון משפחת פרגמנט ומגבית קהילת ניו יורק (UJA).

שתף