ראש-הממשלה, אהוד אולמרט, נפגש במכון ויצמן למדע עם מדענים צעירים מצטיינים שבחרו לחזור ולעבוד בישראל

11.03.2008

ראש-הממשלה, אהוד אולמרט, נפגש במכון ויצמן למדע עם מדענים צעירים מצטיינים שבחרו לחזור ולעבוד בישראל, ועם נערים המשתקמים בסיוע תוכניות לחינוך מדעי שמפעיל המכון. "ככל שהמכון יהיה גדול יותר, ככל שיצטרפו אליו רבים יותר, כך הוא יוכל לקדם, למען כולנו, את המצוינות בחברה הישראלית".

ראש הממשלה אהוד אולמרט ביקר היום במכון ויצמן למדע, לרגל יום המדע הבין-לאומי. רוה"מ נפגש עם נשיא המכון, פרופ' דניאל זייפמן ועם ארבעה מדענים ומדעניות ישראליים מצטיינים צעירים, שחזרו בשנה האחרונה לישראל והצטרפו למכון ויצמן למדע. המדענים הצעירים (ארבעה מתוך 16 מדענים שחזרו השנה לישראל והצטרפו למכון ויצמן למדע) סיפרו לרוה"מ על הסיבות שהניעו אותם לחזור לישראל, ועל הרצון העז שלהם לעבוד ולחיות בארץ, מבלי לפגוע ברמת המחקר המדעי שהם מבצעים.

הארבעה הם: האסטרונום ד"ר אבישי גל-ים, הפיסיקאית ד"ר נירית דודוביץ, הביוכימאית ד"ר מיכל שרון, וחוקר המוח ד"ר רוני פז.

"מכון ויצמן למדע", אמר רוה"מ, "הוא הפנינה שבכתר החברה הישראלית. ככל שהוא יהיה גדול יותר, ככל שיצטרפו אליו רבים יותר, כך הוא יוכל ליצור בשבילנו את התשתית שתאפשר לקדם את המצוינות בחברה הישראלית כולה".

לאחר מכן נפגש ראש הממשלה עם נערים שאינם לומדים ואינם עובדים, המשתתפים בפרויקט מיוחד של מכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את הפעילויות החינוכיות של מכון ויצמן למדע. פרויקט זה, הקרוי "קמפ" (קבוצות מדע פעיל) מחזיר את הנערים והנערות למסגרות לימודים ועבודה באמצעות לימודי מדעים. יוזם הפרויקט והרוח החיה בו הוא ד"ר עובד קדם.

שתף