שלמה בר ולורד רוברט ווינסטון יוכתרו בתואר דוקטור לשם כבוד, יחד עם שני חתני נובל, ושניים מידידי המכון

 
שלמה בר ולורד רוברט ווינסטון יוכתרו מחר (יום שני)
בתואר דוקטור לשם כבוד מטעם מכון ויצמן למדע,
יחד עם שני חתני פרס נובל בפיסיקה, ושניים מידידי המכון
 
 

שלמה בר הוכתר בתואר כהוקרה על הנתיב המוסיקלי המזהיר שפרץ, לאורכו התגבש סגנונו הייחודי המשלב מזרח ומערב, אלתור אינסטרומנטלי, מלודיה וקצב מכונן, ואשר העניק השראה לרבים אחרים; על הניסוי היצירתי המתמשך והחדשני שלו בהרמוניה, צליל ומבנה מוסיקלי; ועל כך שלצד פעילותו המוסיקלית, הוא עוסק בפעילות חברתית ענפה במשך שנים רבות, בין השאר עם צעירים במסגרות חברתיות שונות.

 

ידידת המכון, מיאל דה-בוטון הוכתרה בתואר כהוקרה על רוח הנדיבות רבת-החזון המפעמת בה, אשר הובילה אותה לתרגם את חיבתה העזה לאמנויות, לתמיכה אשר מסייעת להן לפרוח; על דאגתה המסורה לרווחתו של מכון ויצמן למדע ולהתפתחותו; ועל כשרונה ואהבתה למוסיקה, אותם היא חולקת עם אחרים כדי להסב רוגע והנאה לשומעיה.

 
 
 

פרופ' סרז' הרוש, חתן פרס נובל בפיסיקה לשנת 2012, הוכתר בתואר כהוקרה על תרומתו לגילוי האינטראקציה הבסיסית בין אור לחומר וחשיפת זוויות מחקר חדשות בפיסיקה אטומית; על תגליותיו, אשר משפרות את הבנת הבסיס של תורת הקוונטים, ואשר יישומן צפוי לקדם את תחומי התקשורת והמיחשוב במידה רבה; ועל קשריו ההדוקים עם מכון ויצמן למדע כמורה רב-השראה לרבים מחוקריו.

 

 

פרופ' לורד רוברט ווינסטון הוכתר בתואר, הידוע בפעילותו להנגשת המדע לציבור, הוכתר בתואר כהוקרה על כוח יצירתו ותובנותיו המדעיות הייחודיות, אשר שפכו אור חדש על הפריון האנושי ועל מחלות הקשורות בו, והשפיעו על חיי רבים ברחבי העולם; על תפקידו כמורה וכמדריך רב-השראה לדורות של חוקרים צעירים; ועל מחויבותו העמוקה ומאמציו הבלתי-נלאים להפוך את פלאי המדע לנחלת הכלל.

 

 

חתן פרס נובל בפיסיקה לשנת 1997, הוכתר בתואר כהוקרה על השפעתו העמוקה על הפיסיקה הקוונטית, במיוחד, בפיתוח שיטות לקירור וללכידת אטומים באמצעות לייזרים ובקידום הבנת האינטראקציות שבין אור לחומר; על עבודתו המדעית עתירת-המעוף כמופת לחוקרים צעירים וכמעצב של דרך הוראת הפיסיקה ברחבי העולם; ועל תמיכתו הבלתי-מתפשרת בישראל ובמכון ויצמן למדע.

 
 
 
 
פסקל אוליבייה מַנְטוּ הוכתר בתואר כהוקרה על החזון, מידת האחריות העזה ודאגתו המושכלת לעידודם של מיזמים מדעיים חדשניים; על עצתו הנבונה ושירותו המסור כחבר במועצה הבין-לאומית של מכון ויצמן למדע ובוועד הפועל שלו; ועל מחויבותו האיתנה ושותפותו הנלהבת עם המכון לאורך השנים.
 
 
 
 
 
 
מידע נוסף ותמונות אפשר לקבל במשרד הדובר, מכון ויצמן למדע:

שתף