גרפן

The symmetry-breaking phase transition in magic-angle graphene. The four ‘flavours’ of Dirac electrons filling their energy levels are represented by four ‘liquids’ filling conical glasses.
14.06.2020

מדעני מכון ויצמן למדע הצליחו לגלות מעברי מופע חדשים במערכת של גרפן ב"זווית הקסם"

זרמי אלקטרונים הנעים בשולי גרפן ללא הגבלת זמן ומבלי לאבד אנרגיה, נמדדו באמצעות התקן התאבכות קוונטית של מוליכי-על בקצה חוד
27.02.2020

על חשמל, מגנטיות וחומרים טופולוגיים

מפת חום במערכת גרפן הנתונה בשדה מגנטי חזק. בשוליים – טבעות שנוצרו מהתנגשות אלקטרונים בפגמים אטומיים בודדים
19.12.2019

ממצאים חדשים מציגים תמונה מדויקת יותר של זרימת אלקטרונים במצבים קוונטיים

אלקטרונים זורמים כנוזל ביריעת גרפן (המיוצגת כרשת של משושים שחורים). הגל בקדמת התמונה מייצג את צורת הזרימה הידועה של נוזל (דוגמת מים) בצינור. בניסוי הנוכחי הצליחו המדענים לראות, בפעם הראשונה, שגם אלקטרונים במוצק טהור יכולים לזרום באופן דומה, ובדרך זו להתגבר ביעילות על מכשולים
09.12.2019

הממצאים עשויים להוביל לפיתוח התקנים אלקטרוניים מסוג חדש שיהיו יעילים בהרבה מההתקנים הקיימים כיום

גלים אלסטיים
25.07.2019

מדעני מכון ויצמן למדע הצליחו לצפות לראשונה בגלים אלסטיים בזרימה של נוזל ויסקו-אלסטי - בטווח אורכי גל שונה מזה שחזתה התיאוריה

התקן המורכב משכבות דקות של החומר גרפן. האלקטרונים הוזרמו דרך פתחים צרים ברוחב של בין 0.2 ל-0.6 מיקרומטר. קנה המידה: 10 מיקרומטר
19.07.2018

האם זרם חשמלי העובר דרך פתח צר, מתנהג בדומה לזרימה של גז או נוזל בצינור?

מדידת החום בגרפן חשפה "טבעות" – אזורים צרים שבהם ישנו שחרור מוגבר של אנרגיה
04.01.2018

מדידה מדויקת במיוחד של האנרגיה המשתחררת על ידי אלקטרונים בגְרַפֵן חושפת מנגנון חימום חדש בקנה מידה אטומי

חשמל זורם בכפות ידיך
29.02.2016

האם אלקטרונים מסוגלים להתנהג בדומה לנוזלים?