יוצאים לשוק 1

כלכלה ויישומים טכנולוגיים
05.06.2013
פרופ' דורון לנצט
 
מאגרי הנתונים האינטרנטיים MalaCards ו-®GeneCards, שפותחו במכון ויצמן למדע, ישולבו מעתה במערכות איבחון וניתוח מידע גנומי של חברת .Appistry Inc. כך הודיעה חברת LifeMap Sciences Inc, שקיבלה רישיון לשיווק שני המאגרים מחברת "ידע", המקדמת יישומים תעשייתיים על בסיס המצאותיהם של מדעני המכון. המאגרים יהוו מעתה חלק בלתי-נפרד מפתרונות גנומיים בתחום האיבחון הגנטי והמולקולרי.
 
טכנולוגיית MalaCards מבוססת על "כרטיסי מידע" על מיגוון רחב של מחלות, ונותנת תמונה מקיפה של הקשרים בין המחלות לבין הגנים המעורבים בהן. היא מבוססת על המאגר הממוחשב ®GeneCards, אשר מספק מידע גנומי על כל הגנים הידועים, כולל גנים חזויים. שני המאגרים פותחו בקבוצת הביואינפורמטיקה של פרופ' דורון לנצט, ראש מרכז לחקר גנום האדם על-שם קראון במכון ויצמן למדע. בראש צוות הפיתוח עומדת מרלין שפרן.
 
אומר ד"ר דוד ורשבסקי, מנכ"ל LifeMap Sciences: "אנו מצפים כי השילוב בין שני מאגרי הנתונים לבין שיטות הריצוף הגנטיות המתקדמות שמציעה חברת Appistry יגדיל את הפוטנציאל של מניעה, איבחון וטיפול במחלות רבות, ויתרום תרומה חשובה לתחום המתפתח של רפואה מותאמת אישית".

שתף