לאחר יותר מעשור של ספיגת התייקרויות: מלגת חונכי פר"ח תוגדל ב-14% ותעמוד על 5,200 ₪ לשנה

30.07.2012
 
פר"ח, פרויקט חונכות ארצי המערב אלפי סטודנטים בחונכות לילדים הזקוקים לעזרה לימודית ורגשית, מהווה כבר שנים את ספינת הדגל בכל הקשור למעורבות סטודנטים והמערכת האקדמית בחברה הישראלית. לאחר עשור שבו לא חל שינוי בגובה המלגה, החליטה הנהלת פר"ח כי המלגה השנתית שניתנת בתמורה לחונכות תעודכן ותעמוד על 5,200 ₪ לשנה. זאת עלייה של 14% לעומת המלגה הקודמת, ובהנהלת פר"ח מצפים כי ההחלטה תהווה זריקת עידוד משמעותית לציבור הסטודנטים.
 
פר"ח נולד בשנות ה-70 במכון ויצמן למדע, ומנוהל כיום במסגרת מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע. בהנהלת פר"ח משתתפים גם נציגי ות"ת, משרד החינוך והתאחדות הסטודנטים. משנת 1974 הוא מופעל במוסדרת ההשכלה הגבוהה בישראל. כיום פועלים בן עשרות אלפי סטודנטים בחונכות אישית וקבוצתית.
 
פר"ח זכה בשנות פעילותו בשבחים ובעיטורים רבים על מצוינות, ובהם פרס ישראל. שמו הולך לפניו כמוביל שירות חברתי איכותי בישראל. חונכי וחניכי פר"ח מגיעים מכל זרמי החברה הישראלית. החונך מעניק לילד תשומת לב אישית, טיפוח ודגם חיובי לחיקוי ומסייע לילד לממש את הפוטנציאל הגלום בו, לפתח הערכה עצמית חיובית, ולשגשג. בתמורה, הסטודנטים מקבלים מלגת לימודים חלקית המסייעת להם לממן את לימודיהם. בהיותו פרויקט החונכות הגדול והוותיק מסוגו בעולם, פר"ח מספק השראה, ולעיתים חומרי הדרכה, למפעלי חונכות דומים בכ-20 ארצות בעולם.

ההרשמה לפר"ח תיפתח ב-12 באוגוסט במרכזי פר"ח ברחבי הארץ.

יו"ר התאחדות הסטודנטים, איציק שמולי, החבר בהנהלת פר"ח, אמר בהתייחסותו להחלטה כי: "פר"ח מהווה כבר שנים את ספינת הדגל בכל הקשור למעורבות סטודנטים והמערכת האקדמית בחברה הישראלית. בעשור האחרון המלגה נשחקה ואטרקטיביות המלגה הלכה ופחתה ובשל כך קטנו הביקושים למלגה. מצב זה פוגע גם בציבור הסטודנטים, אך לא פחות חשוב מכך באלפי ילדים ובני נוער שאיכות החונכים שלהם הולכת ופוחתת בשל הירידה בביקושים" שמולי הוסיף כי "אנו מברכים את הנהלת פר"ח על ההחלטה החשובה שקיבלה ובמקביל נפעל בנחישות להוספת תוספת תקציבית נאותה, כך שמכסת החונכים לא תיפגע כתוצאה מעדכון גובה המלגה".
 

מידע נוסף: משרד דובר מכון ויצמן למדע 08-934-3856/3088 news@weizmann.ac.il
 
 

   

שתף