מכון דוידסון בן חמש

01.06.2007
 
מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, ציין באחרונה חמש שנים להקמתו, בכנס שנשא את הכותרת "חינוך מדעי לכלל האוכלוסייה וחינוך למדעני המחר: שתי חוליות בשרשרת אחת", בהשתתפות ראשי מערכת החינוך, אנשי אקדמיה, חינוך והוראת מדעים, ומקבלי החלטות. פרופ' חיים הררי, יו"ר הוועד המנהל של מכון דוידסון, סקר בקצרה את מפעלי החינוך המדעי הקשורים למכון ויצמן, והודה לביל דוידסון מדטרויט, שנדיבותו וחזונו איפשרו את הקמתו של מכון דוידסון, שכבר ממלא תפקיד מפתח בעיצוב עתידה של מדינת ישראל, באמצעות החינוך המדעי.
 
במושב הראשון של הכנס הוצג מיגוון הפעילויות של מכון דוידסון, המיועדות לקהלים ולאוכלוסיות שונות, החל באולפנה על-שם צ'ייס לתלמידים מצטיינים במדע, ועד לתוכנית מיוחדת לנוער שנפלט מהמסגרת החינוכית הפורמלית. פעילויות נוספות שהוצגו הם פרויקט מחשב כתו"ם, ניסוי מערכתי שבמסגרתו מעניק מכון דוידסון מחשב נייד לכל התלמידים והמורים במספר כיתות לימוד בישראל; "חידושים מחזית המדע", סדרות של קורסי מדע פופולרי לציבור הרחב; וכן מעבדות מתקדמות במדע המיועדות לתלמידים מכל רחבי הארץ; תוכניות מגוונות להשתלמות מקצועית של מורים במתמטיקה, מדע וטכנולוגיה, ומסגרות לסמינרים בין-לאומיים למורים מובילים במדע.
 
בסיום התקיים רב-שיח שהתייחס למשמעותו, לחשיבותו ולתפקידו של החינוך בעידן המדע והטכנולוגיה. בדיון, שהינחה פרופ' חיים הררי, השתתפו נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, יו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך, פרופ' ענת זוהר, ומנכ"ל חברת "אל-אופ", חיים רוסו, המכהן גם כיו"ר הוועדה החינוכית של התאחדות התעשיינים.
 
מימין: ד"ר זהבה שרץ, ד"ר יהודה בן-חור וד"ר עובד קדם
 
 
 

שתף