מצטיינים בדוידסון

פרופ' זייפמן: "אנו רואים חשיבות רבה בהנגשת המדע לציבור הרחב. אתם, בפעילותכם, מממשים את הערך החינוכי שהמכון חרת על דגלו"

 הסטודנטים המצטיינים בבית וייסגל. ביניהם: ד"ר אריאל היימן (שני מימין), פרופ' דניאל זייפמן (שלישי מימין) ופרופ' אירית שגיא (רביעית משמאל)

"אני שואב סיפוק אדיר מכך שאני עומד מול תלמידים, נותן להם טעימה מעולם המדע, ורואה את הברק בעיניים שלהם", כך אמר תלמיד המחקר דמיטרי (דימה) זבז'ינסקי, ממעבדתו של פרופ' ג'פרי גרסט במחלקה לגנטיקה מולקולרית, בארוחה שנערכה בסוף אוקטובר לכבוד שישה סטודנטים שהצטיינו בתרומתם למכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.

לבד מזבז'ינסקי הוענקו תעודות הצטיינות לתלמידי המחקר חיים אבירם, מהמעבדה של פרופ' גלעד הרן במחלקה לפיסיקה כימית; חסן מסאלחה, מהמעבדה של פרופ' אסף אהרוני במחלקה למדעי הצמח והסביבה; חוליאן ניסנבוים, מהמעבדה של ד"ר קרינה יניב במחלקה לבקרה ביולוגית; ביאנה ברנשטיין, מהמעבדה של פרופ' סטפן יונג במחלקה לאימונולוגיה; וכן המאסטרנט אדם הבר, ממעבדתו של פרופ' אלעד שניידמן במחלקה לנוירוביולוגיה.

ארוחת הערב החגיגית נערכה בבית וייסגל שבקמפוס מכון ויצמן למדע. מארחי הסטודנטים היו נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן; דיקנית מדרשת פיינברג, פרופ' אירית שגיא; ומנכ"ל מכון דוידסון, ד"ר אריאל היימן. במהלך הארוחה שוחחו הסטודנטים עם מארחיהם על החוויות ועל התובנות שצברו בפעילויותיהם עם התלמידים, וכן ניסו לחשוב יחד על דרכים לתימרוץ סטודנטים נוספים להשתתף בתוכניות מכון דוידסון.

פרופ' זייפמן אמר לסטודנטים: "מכון ויצמן למדע רואה חשיבות רבה בהנגשת המדע לציבור הרחב בכלל, ולתלמידים בפרט. אתם, בפעילותכם, מממשים את הערך החינוכי שהמכון חרת על דגלו". עוד הוסיף זייפמן: "בין תלמידים למורים יש לעיתים מרחק מסוים, אך בין סטודנטים צעירים לתלמידים הקשר הנוצר הוא שונה ומיוחד. התלמידים כמובן מרוויחים מכך שמי שמדברים איתם על מדע הם מדענים צעירים, הנלהבים מעיסוקם ומשתפים מידיעותיהם מחזית המדע".

פרופ' אירית שגיא, דיקנית מדרשת פיינברג, שיבחה את הסטודנטים על פועלם החשוב, וציינה כי סטודנטים האוהבים לא רק לחקור, אלא גם ללמד, יכולים להשלים לימודים לתעודת הוראה במדעים במסגרת מדרשת פיינברג והמחלקה להוראת המדעים. "בוגרי התוכנית יוכלו להשתלב במערכת החינוך, או לתרום לחינוך המדעי כמדענים, במיגוון אופנים", ציינה.

ד"ר היימן הוסיף, כי אמנם מדי שנה משתתפים מאות סטודנטים ממכון ויצמן למדע בפעילויותיו של מכון דוידסון, אך רק סטודנטים בודדים, ובהם ששת המצטיינים, תורמים למכון באופן עקבי, בלב רחב ובאופן מקצועי ונלהב. "אני מקווה שבשנים הבאות נראה מספר גדול יותר של סטודנטים המציע לתרום מזמנם ומידיעותיהם למכון דוידסון", אמר, "וכן מדענים בכירים המעודדים אתהסטודנטים בפעילות חשובה זו".

שתף