עולים לרוח

ד"ר מיטשל פלורס הצטרף להפלגת מחקר כדי לחקור תהליכים אקלימיים שמשפיעים בין היתר על הסביבה הימית. אבל בהפלגה, כמו בהפלגה, כל אנשי הצוות שווים, וד"ר פלורס גם בישל, וגם ניקה את הסיפון – כמו כל חברי הצוות.

ד"ר מיטשל פלורס מחליף פילטרים במערכת הדגימה

כאשר ספינת המפרש "טארה" הרימה עוגן ועזבה, כשמפרשיה מתוחים, את נמל העיר לוריין שבצרפת, עמד על סיפונה ד"ר מיטשל פלורס. ד"ר פלורס הוא חוקר בתר-דוקטוריאלי, הן במעבדתו של פרופ' אילן קורן מהמחלקה למדעי כדור-הארץ וכוכבי-הלכת, ושל בזו של ד"ר אסף ורדי מהמחלקה למדעי הצמח והסביבה במכון ויצמן למדע. זמן לא רב לפני כן קיבל ד"ר פלורס הצעה שקשה לסרב לה – להצטרף לצוות של כ-20 מדענים שיערוך מסע חוצה-האוקיינוס על גבי ספינת המחקר "טארה" שתפליג מצרפת לארצות-הברית.

ב-13 השנים האחרונות צלחה ה"טארה" יותר מ-300,000 קילומטרים של מֵי אוקיינוסים. המדענים שעל סיפונה מבצעים מחקרים ומדידות במטרה להבין לעומק את התהליכים האקלימיים אשר משפיעים על הסביבה הימית. ד"ר פלורס התמקד באיסוף דגימות מי ים ואירוסולים הנוכחים באטמוספרה, ובמקביל מילא את חלקו בתורנויות, והשתתף בהכנת הארוחות ובניקיון הספינה. "אין חלוקת תפקידים בין הקפטן, חברי הצוות או המדענים", הוא אומר, "האווירה בספינה היא של שותפות מלאה".

הספינה "טארה" בלב ים

המשלחת נועדה לבחון את המיגוון הביולוגי של שוניות האלמוגים, שכולל גם אצות, חיידקים ונגיפים ימיים. המדענים מקווים ללמוד על העמידות ועל יכולת ההסתגלות של השוניות, אשר נתונות ללחצים אבולוציוניים כתוצאה משינויי האקלים ומפעילוּת האדם.

לאחר 30 ימי הפלגה, לעיתים בים גלי ולעיתים בשעות ארוכות ללא רוח במפרשים, חצתה הספינה את האוקיינוס האטלנטי והגיעה לחופי מיאמי, ארצות-הברית. כאן ירד ד"ר פלורס אל החוף, ואילו ה"טארה", לאחר חילופים מסוימים בצוותה, המשיכה לעבר חופי יפן, ומשם לניו-זילנד ולסין. עד סוף שנת 2018 היא עתידה לחצות 11 אזורי זמן.

ספינת המפרש "טארה" תעבור במסעה 100,000 קילומטרים, 30 ארצות ו-40 ארכיפלגים.