תצא לי מהווריד

ידידים
24.02.2013
על שומנים, כלי דם, ומה שביניהם
מימין: פרופ' ישראל בר-יוסף,אריק זאב,שמשון הראל וד"ר קרינה יניב

 
 
 
במפגש "המועדון המדעי" של אגודת הידידים, שהתקיים בחודש ינואר בחסות בנק יוליוס בר, הרצתה ד"ר קרינה יניב לפני חברי אגודת הידידים על יחסי הגומלין בין כלי הדם לבין שומנים. נושא זה הוא חלק מתחום רחב יותר שנחקר במעבדתה: כיצד נוצרים כלי הדם בעובר. ד"ר יניב אמרה, שהיא אינה חדלה להתפעל מהעובדה שכל אחד מאיתנו מתחיל את החיים כביצית מופרית, סיפרה שאין יום שהיא אינה חושבת על כך, וקבעה שאפשר ללמוד רבות מהעובר עצמו.
 
מימין: דייוויד אסיא, פרופ' דניאל זייפמן ואיל וולדמן
 
ד"ר יניב הצטרפה לסגל מכון ויצמן למדע לפני מספר שנים כחוקרת בכירה במחלקה לבקרה ביולוגית. היא מבצעת את מחקריה בדגי זברה, שגופם השקוף מאפשר לה להתבונן בהתפתחות כלי הדם שלהם ולחקור זאת.
 
המרצה האורח היה איל וולדמן, מנכ"ל ומייסד "מלאנוקס". הוא הוצג על-ידי חבר אגודת הידידים דייוויד אסיא, שייסד את חברת "מג'יק מערכות תוכנה", ואשר מכיר מקרוב את תחום ההיי-טק. איל וולדמן דיבר על "יזמות אתגרית", ושיתף את הנוכחים ב"אני מאמין" שלו כמנהל, ובחשיבות של תיגמול עובדי החברה באופן ראוי. כאשר נשאל לגבי אפשרות מכירתה של החברה, השיב: "אני ציוני, ישראלי, אך גם מנכ"ל של חברה עסקית. כל עוד החברה תוכל לגדול מהר יותר במסגרת הנוכחית, ולא להימכר לחברה בסדר גודל ענק, נמשיך בדרך עצמאית".
 
 
 

שתף