בואו להתווכח על מדע

29.11.2017

מועדון דיבייט חדש נחנך בימים אלה במכון ויצמן למדע

יוני כהן-אידוב, אלוף הדיבייט העולמי

מועדון דיבייט חדש – הראשון מסוגו במכון ויצמן למדע – נחנך באחרונה במסגרת תוכנית פיתוח הקריירה של מדרשת פיינברג. המועדון הוקם הודות ליוזמה של חן עטיאס, תלמידת מחקר במחלקה למדעי המחשב ומתמטיקה שימושית, במאמץ משותף עם פרופ' אברהם ירון מהמחלקה למדעים ביומולקולריים.

"המטרה המרכזית היא לתת לתלמידים הזדמנות לפתח מיומנויות חשובות כמו חשיבה אנליטית וביקורתית, בניית טיעונים משכנעים, העברת מסרים ודיבור בפני קהל – אשר לא רק יעזרו להם בחיי היום-יום אלא עשויות גם לסייע מאוד לקריירה מדעית", מסבירה עטיאס.

יוזמת המועדון, חן עטיאס

אלוף הדיבייט הישראלי והמאמן המקצועי, אלון כהן, ואלופת הדיבייט של אוניברסיטאות אירופה, סתיו סינגר, יעבירו את המפגשים, לצד המרצים האורחים יוני כהן-אידוב, אלוף הדיבייט העולמי, ומאיה קינדלר, מאמנת דיבייט בכירה ומדריכת משחק. באירוע ההשקה השתתפו ארבעה אלופי עולם בדיבייט, שהציגו בפני הקהל הדגמה חיה, וכהן-אידוב דיבר על "איך למצוא את הטיעונים החשובים והרלוונטיים ביותר וכיצד להציג את הרעיון שלך בתוך דקה".

אומר אלון כהן: "אני נרגש מאוד לפתוח את מועדון הדיבייט במוסד המחקר המוביל בישראל. כמאמן, יש לי שתי מטרות: ראשית, לעזור למדענים להעביר את המסרים שלהם ולהציג את הרעיונות שלהם בצורה עקבית ומשכנעת; ושנית, לשלב את מועדון הדיבייט של ויצמן בליגת הדיבייט הישראלית – ובעתיד גם בליגה הבינלאומית".

ארבעה אלופי עולם בדיבייט שהציגו בפני הקהל הדגמה חיה

מידע נוסף אודות המועדון ניתן למצוא באתר מדרשת פיינברג.

 

שתף