מחזור ראשון של בוגרי תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יוצא לדרך

02.11.2011

בוגרי המחזור הראשון של תוכנית רוטשילד-ויצמן למורים מצטיינים במדעים ובמתמטיקה, יקבלו בקרוב את תארי המוסמך ממכון ויצמן למדע. התוכנית הייחודית, הראשונה מסוגה בארץ, מקנה למורים בבתי-הספר התיכוניים תואר שני במדעים ממכון ויצמן למדע. השנה יסיימו את התוכנית 26 הבוגרים הראשונים, ובשנה הקרובה ילמדו בתכנית כ-100 מורים בשלושה מחזורים.


התוכנית נועדה לקדם את מערכת החינוך המדעי באמצעות טיפוח מצוינות בהוראה. היא פונה לשכבה נבחרת של מורים ופועלת לקידום השכלתם בתחומי המדע והוראת המדע. בעקבות החזון הזה, ותוך התייעצות ושיתוף פעולה עם מדעני המכון, הורכבה תוכנית לימודים אינטנסיבית, הכוללת הרחבה והעמקה של הידע המדעי על כל תחומיו, מפגשים בלתי אמצעיים עם מדענים וביקורים במעבדות המכון, הכרות עם חידושים מדעיים, רכישת גישות הוראה חדשניות, השתתפות במחקרים בתחומי הוראת המדעים הנעשים במכון, והתנסות בהובלת יוזמות חינוכיות ייחודיות. לצורך התוכנית התגייסו סגל המחלקה להוראת המדעים ומדענים רבים מהמחלקות המדעיות השונות במכון, לפיתוח ולהוראה של כ-50 קורסים ייחודיים.

תוכנית רוטשילד-ויצמן ממומנת מתרומת קרן קיסריה אדמונד בנימין דה רוטשילד לעשר שנים. היא נוסדה לפני שלוש שנים ביוזמת הנהלת המכון והמחלקה להוראת המדעים. בראש התכנית עומדים פרופ' שמעון לויט מהפקולטה לפיסיקה ופרופ' בת-שבע אלון, ראש המחלקה להוראת המדעים. ועדת היגוי בראשותו של פרופ' ישראל בר-יוסף, סגן נשיא המכון לפיתוח משאבים ודיקן לענייני חינוך, מתווה את התנהלות התוכנית.

"בוגרי התוכנית יכולים לפעול בעמדות השפעה ברמות שונות במערכת החינוך" אומרת פרופ' אלון. "המורה יכול לתפקד במסגרת בית-ספרו, לעזור בקהילה, לפעול ברמה הארצית או להשתתף בפיתוח חומרי למידה או פעילות עם מורים עמיתים". לשם כך, מוצעות לבוגרים תוכניות המשך, הכוללות יצירה והובלה של יוזמות חינוכיות חדשניות, תוך שיתוף פעולה עם המחלקה להוראת המדעים ומחלקות אחרות במכון ויצמן למדע, וכן עם מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע.
 

שתף