שישי בקמפוס: סדרה חדשה של סיורים ייחודיים במכון ויצמן למדע, תתמקד בגינון, אדריכלות, אמנות והיסטוריה

10.01.2011
מכון ויצמן למדע משיק סדרת סיורים ייחודיים בקמפוס המכון, שיתקיימו בימי שישי, בשעות הבוקר, ויהיו פתוחים לקהל הרחב, ללא תשלום. הסיורים יתמקדו בגינון, אדריכלות, פיסול סביבתי ונקודת מבט לא שגרתית על אורח חייהם של מייסדי מדינת ישראל.
 
 

עצים וגנים

הסדרה תיפתח, לכבוד ט"ו בשבט, בסיור שיתמקד בגינון ובעצים ייחודיים הנטועים בקמפוס המכון – בהם צמחים נדירים שאינם גדלים במקומות אחרים בארץ, וכן בסיפורים על מקורותיהם של העצים, תכונותיהם המיוחדות ודרכי "עלייתם" לישראל.

הסיור הראשון יתקיים למחרת ט"ו בשבט, ביום שישי, 21 בינואר 2011. סיורים נוספים יתקיימו בתאריכים: 4 במארס, 15 ו-29 באפריל, וב-10 ביוני. הסיור יצא בשעה 10:00 מהמדשאה שלפני בניין המינהלה על-שם סטון, סמוך לכניסה הראשית למכון.
 

פיסול סביבתי

קמפוס מכון ויצמן למדע מהווה מעין גלריה פתוחה, שבה מוצג, תחת כיפת השמים, אוסף מגוון של פיסול ישראלי ובין-לאומי, הכולל עבודות של מנשה קדישמן, סורל אתרוג, יגאל תומרקין, נתן רפפורט, דני קרוון, סלבדור דאלי ועוד. הסיורים שיתמקדו בפסלים יאפשרו למבקרים להתוודע למושגים מעולם האמנות, לזרמים אמנותיים, ולהקשרים ההיסטוריים שלהם.

סיורי האמנות יתקיימו בתאריכים: 25 במארס, 20 במאי, 1 ביולי ו-19 באוגוסט, ויצאו מהרחבה שלפני האולם על-שם מיכאל וחנה ויקס, בשעה 10:00.
 

אדריכלות ברוח הזמן

ההליכה בשבילי המכון מפגישה את המבקרים עם מספר אבני דרך בתולדות האדריכלות הישראלית, החל מהבניינים הראשונים של מכון זיו ומכון ויצמן למדע – שהוקמו במחצית הראשונה של המאה הקודמת, דרך מאיץ החלקיקים – סימן ההיכר האדריכלי של מכון ויצמן למדע, ועד לבנייני זכוכית מודרניים מהמאה ה-21. בסיורים יוכלו המבקרים להכיר כמה דוגמאות חשובות לסגנונות בנייה שונים: הסגנון הבין-לאומי של האדריכל אריך מנדלסון, מבנים ברוטליסטיים מבטון חשוף, סגנון סטרוקטורליסטי, פוסט-מודרני, ועוד.

סיורי האדריכלות יתקיימו בתאריכים: 4 בפברואר, 1 באפריל, 13 במאי, 22 ביולי ו-2 בספטמבר, ויצאו מהרחבה של אולם ויקס, בשעה 10:00.
 

הסלון של ורה

מה אכלו האורחים המכובדים שהתארחו בביתם של "הזוג הנשיאותי", ורה וחיים ויצמן? כיצד ניהלה הגברת הראשונה את משק הבית? מי ערך את הקניות? ומי סידר את הפרחים? "אחוזת ויצמן" שברחובות, מעונם הפרטי של ורה וחיים ויצמן, שהפך לימים למעון הרשמי של נשיא מדינת ישראל, נוהל בידי ורה ויצמן. היא קבעה את אופיים של חיי היום-יום שהתנהלו בו, ועיצבה, בסגנונה האלגנטי והאריסטוקרטי, את נוהלי האירוח הרשמי.
 
הסיורים יתקיימו באחוזת ויצמן ויעקבו אחר דמותה של הגברת הראשונה ואחר אורח החיים בביתו של הנשיא הראשון. המשתתפים במפגש יוזמנו לסייר בחדרים ובקומות של הבית הגדול, ויתוודעו לקורות בנייתו, לסיפורם של חפצי בית שונים, ולסודות מהמטבח, ומחדרים אחרים.

הסיורים בבית ויצמן יתקיימו בתאריכים: 18 בפברואר, 24 ביוני, 5 באוגוסט ו-16 בספטמבר, בשעה 10:00.
 
 
-----------------

כל הסיורים פתוחים לציבור הרחב, ללא תשלום, אך מחייבים הרשמה מראש.
מספר המקומות מוגבל. הסיור יימשך כשעתיים.
יש להצטייד בנעליים נוחות, מים וכובע.
הסיורים אינם מתאימים לילדים מתחת לגיל עשר.
במקרה של גשם – הסיורים יידחו למועד מאוחר יותר.
מועדים לסיורים נוספים מופיעים באתר

פרטים והרשמה: http://www.weizmann.ac.il/tours
 

שתף