תפוח, דבש ופופקורן

שתף

חברי המועדון המדעי של אגודת הידידים הרימו באחרונה כוסית לרגל השנה החדשה במסגרת הקרנת טרום-בכורה של הסרט "חטאים", שביים אבי נשר. ההקרנה נערכה במתחם הקולנוע "סינמה סיטי גלילות". בטרם החלה ההקרנה, שוחח נשר עם חברי המועדון על סרטו, שזכה לשבחים בפסטיבל טורונטו 2016.
 
חברי המועדון המדעי של אגודת הידידים בהקנת הסרט "חטאים" של אבי נשר

נשר סיפר כי בעקבות סרטו "פעם הייתי" (2010), שעסק בזיכרון השואה, החלו לפנות אליו ניצולי שואה ולספר לו את סיפוריהם. עם זאת, הוא הסתייג בתחילה מעיסוק חוזר בתקופה זו. לכן, גם כאשר פנתה אליו המלחינה הישראלית אלה מילך-שריף, רעייתו של המוסיקאי נועם שריף, בבקשה לספר לו את סיפורה המשפחתי מתקופת השואה, נשר לא היה נלהב. עם זאת, לאחר שהאזין לכמה מהיצירות שהלחינה, ונשבה בקסמן, הסכים להיפגש.

דווקא סיפור ההתבגרות של מילך-שריף ואחותה, בישראל של שנות ה-70 , הוא שמשך את תשומת לבו של נשר. היה זה סיפורן של נשים, המבקשות לפלס לעצמן דרך בעולם גברי. "חשבתי שיהיה מעניין לעשות סרט על נשים מבריקות שצריכות להיאבק על זכותן למימוש עצמי".

בהמשך הערב איחלו פרופ' דניאל זייפמן, נשיא מכון ויצמן למדע, ושמשון הראל, יו"ר אגודת הידידים, לנוכחים שנה טובה, וסקרו בקצרה את פעילות האגודה בשנה החולפת.

שתף