תמונה קבוצתית עם גביע

קבוצת הכדורשת לנשים של מכון ויצמן למדע נחשפת

עומדות מימין: אנה טטרין, טליה חן-גדסי, דריה אפלבאום, ד"ר גליה מייק רשליין, רקל זיבוב, אוסנת עמרם, פרופ' רון בלונדר, ורוניקה נגרו. יושבות מימין: שירה אילן, ד"ר שלי רפ, אופירה הגפה, הילה ג'רפי-שטרית, אירה קרסיק, תהילה הרשקוביץ

ארבע שנים בלבד לאחר שנוסדה, קטפה קבוצת הכדורשת לנשים של מכון ויצמן למדע עוד גביע – והגיעה למקום השני בגמר הליגה למקומות עבודה של מחוז השפלה, אשר התקיים בסוף יוני בהיכל הספורט על-שם ברזילי ברחובות. התחרות האזורית נוסדה כדי לטפח תרבות של ספורט במקומות עבודה, והנבחרת של מכון ויצמן למדע הגיע לשלב הגמר בתחרות לצד עוד שלוש נבחרות אחרות שייצגו מקומות עבודה באזור רחובות.  

בקבוצה משחקות 14 נשים – והיא כוללת תלמידות מחקר, עובדות מינהלה ופרופסוריות, בטווח הגילים 30 עד 55 – שנאלצו להתגבר לאורך הדרך על כמה מכשולים לא פשוטים, ובכלל זאת מספר לא מספק של שחקניות. "בהתחלה היינו 20 אבל לאט-לאט המספר הצטמצם. אין ברירה, מי שבחרה בכך, חייבת להתחייב לקבוצה ולתת עדיפות לאימונים ולמשחקים", מספרת הילה ג'רפי-שטרית, מנהלת הקבוצה שהייתה גם הקפטנית שלה עד שיצאה לחופשת לידה.

על אף האתגרים הרבים, שכללו החלפת מאמן מדי שנה, הקבוצה זכתה להצלחה עקבית והצליחה גם לטפח אווירה קבוצתית מהנה. "הודות לקבוצה, זכינו להכיר וליצור קשרים עם נשים אחרות שעובדות במכון", הוסיפה ג'רפי-שטרית. עם תמיכה כלכלית של המכון, השחקניות מקוות להגיע להישגים גדולים עוד יותר ולהתחרות בתחרות הלאומית שמתקיימת באילת. "אנחנו רוצות להגיע למקום הראשון. זה החלום".

על המגרש עם הגביע. "מי שבחרה בכך, חייבת להתחייב לקבוצה ולתת עדיפות לאימונים ולמשחקים"

שתף