משולחנו של הנשיא - יוני 2019

משולחנו של הנשיא
16.05.2019

שתף

פרופ' דניאל זייפמן

באחרונה קיימנו שני ימי מפגש של מועצת המנהלים שלנו,  שבמסגרתם נדונו היבטים רבים של ניהול מכון ויצמן למדע – ועתידו. אין ספק שהמכון הוא מערכת גדולה ומורכבת, עוד יותר מכפי שהיה בעבר. עלינו לנהל את המערכת הזאת באופן מקצועי, כך שהנכסים השונים שלנו, בתחומים השונים, יטופלו כראוי כדי להבטיח את עתיד המכון. הדיונים של מועצת המנהלים שלנו, שבה חברים ידידינו הנאמנים מרחבי העולם, מסייעים במידה רבה להשגת המטרה הזאת.

מדינת ישראל, באמצעות SpaceIL , בפרויקט שכלל גם משימה מדעית שתכנן וניהל פרופ' עודד אהרונסון מהמחלקה לחקר כדור-הארץ וכוכבי-הלכת, הגיעה לירח. זהו הישג ראוי לציון ומעורר השראה – גם אם הנחיתה עצמה לא הסתיימה בהצלחה. אנו, במכון, ממשיכים לשאת את עינינו לחלל, והפעם מדעני המכון מתכננים משימת חלל חדשה ושאפתנית, הקרויה ULTRASAT , אשר מיועדת לזהות בזמן אמיתי אירועים חשובים ביקום, כגון מוות של כוכבים מאסיביים ועוד.

כפי שכתבתי בטור הקודם שלי, המצוינות היא התכונה העיקרית שבולטת ומאפיינת את המכון ב-70 שנות קיומו. באחרונה קיבלנו תזכורת נוספת בעניין הזה, כאשר פרופ' עדי קמחי מהמחלקה לגנטיקה מולקולרית זכתה בפרס ישראל בחקר מדעי החיים, ופרופ' דן יקיר מהמחלקה לחקר כדור-הארץ וכוכבי-הלכת זכה בפרס ישראל בחקר מדעי כדור-הארץ והאטמוספרה. אני בטוח שכולכם מצטרפים אליי באיחולים וברכות לזוכים.

דניאל זייפמן

שתף