אחרי מות

דו"ח
16.05.2019

לזכרו של ד״ר דניאל ללוש

שתף

ד״ר דניאל ללוש

ד״ר דניאל ללוש הלך באחרונה לעולמו. פרופ' יוסי ניר אומר לזכרו: "דניאל הגיע לראשונה לפקולטה לפיסיקה של מכון ויצמן למדע לפני 33 שנים, וזאת כשהוא כבר בעל משרה קבועה כחוקר ב'אקול פוליטכניק' בפריס. הוא שהה במכון שלוש שנים כמדען אורח, אחר כך שהה שנתיים בסרן כנציג המכון, וחזר למשרת עמית במכון. ב- 2012 הוא הגיע למעמד מדען סגל בכיר, דרגה שמשקפת הערכה עמוקה לתרומות ייחודיות. דניאל השתתף בשלושה ניסויים: אופל, קסנון ואטלס, וזכה להיות שותף משמעותי בכמה גילויים מרגשים בעלי חשיבות היסטורית, כמו ההוכחה הניסיונית שיש שלושה – ורק שלושה – דורות של חלקיקי חומר וגילוי בוזון ההיגס.

"לאורך השנים דניאל תרם תרומות שקידמו באופן משמעותי את מעמד קבוצה הישראלית כקבוצה מובילה ומשפיעה בניסויים אלה, שבהם משתתפים מאות ואלפי ניסיונאים מעשרות מדינות. תרומותיו העניקו לו מעמד ידוע ומכובד בקהילת המדע הבין-לאומית.

"דניאל היה פיסיקאי ברוך כישרונות ומגוון באופן יוצא דופן. הוא עסק בתוכנה, בפיתוח מאגרי נתונים, ב- data acquisition ובאנליזה. הצלחתו בתחומים אלה הביאה לכך שהוטלה עליו האחריות ללקיחת הנתונים בגלאי הישראלי בניסוי אטלס. מדובר בקבלת נתונים בקצב כזה, שלו נרשמה על דיסקים, הייתה עוברת את פסגת האוורסט בתוך שנה. דניאל עשה זאת בהצלחה מדהימה, הישג שבלעדיו היו הגילויים הנפלאים של אטלס בלתי-אפשריים.

"דניאל היה גם מרצה מעולה ועסק רבות בהנגשת המדע לציבור. הוא לקח תחת אחריותו את אירוח בתי-הספר התיכוניים בסרן, ייסד והוביל את מועדון חובבי האסטרונומיה ועוד. את ההרצאות היה נותן בחדווה ובעזרת חוש  הומור מיוחד. דניאל יחסר לפקולטה לפיסיקה, למכון ויצמן למדע ולקבוצת אטלס ישראל כמדען וכאדם".

חברי מועצת מדעני הסגל של מכון ויצמן למדע מוסיפים: "דניאל היה מדען בעל ידע רב ומחויבות אין-סופית לעבודה הניסיונית. הוא שירת שנים רבות במועצת מדעני הסגל של המכון ותרם תרומה משמעותית לקידום מעמדם. חשוב  מכל: הוא היה אדם נפלא, איש שיחה מרתק ותמיד סיפק תובנות לחיים מהידע הרחב שלו. הוא יחסר מאוד לכולנו".

יהי זכרו ברוך.

שתף