הסדר פשרה בין עיריית רחובות ומכון ויצמן למדע

דו"ח
23.08.2020

שתף

לאחר קרוב לעשור של חילוקי דעות באשר לחיובים שביקשה עיריית רחובות להטיל על מכון ויצמן למדע בגין היטלי פיתוח שונים, הגיעו באחרונה עיריית רחובות ומכון ויצמן למדע להסכם כוללני על דרך הפשרה. ההסכם הכוללני הוא לסילוק סופי ומוחלט של כל התביעות בנושא סכומי ההיטלים והאגרות שהיו שנויים במחלוקת בין הצדדים.

ההסכם שנחתם הוגש לאישורו של בית המשפט העליון וקיבל תוקף של פסק דין רשמי. בית המשפט בירך את הצדדים ושיבח אותם על שהשכילו להגיע להבנות ביניהם. כעת כל ההליכים המשפטיים האחרים צפויים להסתיים אף הם. 

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, אמר במעמד החתימה: "אנו מברכים על הרוח החדשה שנושבת ממכון ויצמן למדע. המכון הוא יהלום בכתר העיר, ותושבי העיר מתברכים בכל הידע והמחקר שמתהווים בין כתליו. אני שמח שהצלחנו לפתור סכסוך משפטי ארוך שנים בדרך של הסכמה ושלום, כפי שהמליצו בתי המשפט. אנו מצפים להמשיך ולהעמיק את שיתופי הפעולה של העיר והעירייה עם המכון והעומדים בראשו".

נשיא המכון, פרופ' אלון חן, אמר: "מכון ויצמן למדע הוא חלק בלתי נפרד מהחברה הישראלית ומהקהילה המקומית של העיר רחובות, עיר המדע והתרבות. אנו רואים לעצמנו זכות וחובה לתרום לשיפור החינוך ברחובות, ולקדם את מעמדה של העיר בתחום התעשיות המתקדמות, שרבים מבוגרי המכון מובילים. אנו מקווים ומאמינים שהפשרה שאליה הגענו תאפשר לנו לבנות עם העירייה ועם תושבי העיר מערכת יחסים חדשה, שתושתת על אמון ושיתוף פעולה".

שתף

ראש עיריית רחובות, רחמים מלול, ונשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' אלון חן