אחרי מות - פרופ' אורי נודל

דו"ח
06.12.2020

שתף

פרופ' אורי נודל מהמחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא במכון ויצמן למדע, הלך באחרונה לעולמו. ד"ר רחל סריג ושרה נוימן אומרות לזכרו: אורי נולד בשנת 1940 בתל-אביב וגדל ברמת-השרון. את לימודי התואר הראשון והשני בביולוגיה למד באוניברסיטת תל-אביב ולאחר מכן המשיך ללימודי דוקטורט במעבדה של פרופ' מישל רבל במכון ויצמן למדע. בשנת 1975 נסע להשתלמות בתר-דוקטוריאלית במכון לחקר הסרטן באוניברסיטת קולומביה בניו-יורק, שם חקר את מחלת התלסמיה והתמקצע בשיטות חדשניות בביולוגיה מולקולרית. בשנת 1978 החל את הקריירה שלו כחוקר במכון, תוך התמקדות במנגנוני ההתמיינות של תאי שריר, ביחד עם פרופ' דוד יפה.

הידע הנרחב שרכש בניו-יורק אִפשר להשתמש בשיטות החדשניות כמנוף לקידום חקר תאי שריר. עבודתו קידמה במיוחד את המחקר על הגן האחראי למחלת ניוון שרירים על-שם דוּשֶן, הביאה לפריצות דרך בהבנת מבנה הגן והתוצרים השונים – והובילה לפיתוח שיטה לאבחון טרום-לידתי של המחלה. שיתוף הפעולה המיוחד והפורה בין אורי ודוד, שילוב המערכת התאית עם המערכות המולקולריות, תוך חברות ואווירה טובה, היו לשם דבר מבחינה מדעית.

כאדם וכמנחה היה אורי ישר, צנוע ורב כישרונות. ברוגע ובנועם הליכותיו הדריך את הסטודנטים הרבים שהיו במעבדתו לאורך השנים בסבלנות, בהתמדה, ברוח טובה ובנועם הליכות. הוא אִפשר עבודה עצמאית מתוך נכונות תמידית לייעץ ולעזור בפתרון בעיות, היה קשוב לכולם והתעניין בחיי הסובבים באמפתיה רבה.

נוסף על עבודתו המדעית המוערכת, אורי אהב מאוד ספורט – שיחק בקביעות טניס ופינג-פונג מגיל צעיר והִרבה לשחות. אהב מאוד טבע, צמחים ובעלי-חיים. הותיר אחריו אישה, בן ובת.

יהי זכרו ברוך.

שתף

תגיות: