שנת שיא לפרויקט החונכות של פר"ח

חדשות חינוך
09.03.2021

מספר שיא של סטודנטים וסטודנטיות מכל רחבי הארץ – 53,000 – הצטרפו השנה לחונכות במסגרת "פר''ח – תוכנית לאומית להשפעה חברתית". נתונים אלה נחשפו במסגרת טקס הענקת המלגות על-שם אברהם אגמון לחונכים מצטיינים, שהתקיים באחרונה באופן מקוון בשל מגיפת הקורונה. 12 החונכים והחונכות המצטיינים נבחרו מתוך עשרות אלפים שפעלו השנה בפריסה ארצית, בשל "מסירותם לחניכיהם והשפעתם המשמעותית על קידום הילד או הילדה שחנכו בתחום הרגשי, החברתי והלימודי". 

השנה, בצל הקורונה, תהליך החונכות היה מאתגר במיוחד. מלבד הקושי ליצור קשר רציף ומשמעותי עם החניכים, נוספה גם ההתמודדות עם מפגשים מרחוק באמצעות ה"זום". בפסיפס מרגש של ראיונות קצרים עם החונכים, שהוקרן במסגרת הטקס, אפשר היה להתרשם מהחוויה העמוקה שעברו. יובל מלמד, סטודנטית למדעי ההתנהגות מאוניברסיטת בן-גוריון, ייצגה את החונכים המצטיינים וסיפרה על המסע המשמעותי שעברה עם החניכה שלה בשנה האחרונה: "זהו קשר משמעותי שילווה אותנו כל החיים". יחד עם יובל זכו בתואר גם אסף כהן, שחר בן אור, אלון רחמימוב, מנסור חביבאללה, ספיר פינגלה, שרה שיר שוקרון, לוטם שחר, גיל פרי, רינה אווקה, דוד יוסף והארי יצחק. 

''פר''ח הוא של כולנו, כלל אזרחי ישראל, בני כל הדתות וכל העדות. חונכינו מביאים עימם רוח צעירה ורעננה, התלהבות, יכולת אינטלקטואלית גבוהה ורצון לפתוח את לבם ולתרום מעצמם וממרצם. הם הטוב והיפה שבארץ הזאת", אמר בפתח הטקס מנכ''ל פר''ח, אלון גלרון. יו''ר מועצת פר''ח, פרופ' דניאל זייפמן, הוסיף: ''המצוינות בתחום פר''ח לא ניתנת למדידה כמו מצוינות אצל ספורטאים, היא מנוע פנימי". עוד במברכים: יו"ר הוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת) של המועצה להשכלה גבוהה, פרופ' יפה זילברשץ, מנכ''ל משרד החינוך, עמית אדרי, וחבר הכנסת ויו''ר ועדת החינוך, רם שפע. מנכ''לית מכון דוידסון, ד''ר ליאת בן דויד, דיברה באירוע על ניסים: ''נס הוא אירוע יוצא דופן שלא ממלא אחר חוקי הטבע, הסיפורים של מצטייני פר''ח הם ניסים זה אחר זה".

עד היום נגע פר"ח בחייהם של שני מיליון חניכים וחונכים ברחבי הארץ. בשנת 2008 זכה פר"ח בפרס ישראל. התוכנית פועלת זה 47 שנים והחלה את דרכה במכון ויצמן למדע.

שתף