חיילים בחזית המדע

דו"ח
01.06.1999

אוליבר אוזן ודניאל ריבלין, ברחבת בית צרפת, במכון

אוליבר אוזן ודניאל ריבלין הם חיילים בצבא צרפת, המתארחים במכון במסגרת תוכנית השירות הלאומי הצרפתי (CSN) המאפשרת למשתתפים המצטיינים בתוכנית, להמיר עשרה חודשי שירות צבאי ב- 16 חודשי עבודה מדעית במכון מחקר.

אוזן קיבל תואר שני ממדרשת פיינברג של המכון, ועתה, במסגרת תוכנית "חיילי המדע", הוא לומד לקראת קבלת תואר דוקטור במחלקה לכימיה אורגנית. עבודת המחקר הדוקטויאלית שלו מתמקדת בתהליכים קטליטיים, ובקטליזטורים המזרזים תגובות כימיות שונות. המחקרים בתחום זה חשובים במיוחד לתעשייה הכימית.

ד"ר ריבלין קיבל את תואר ה PhD שלו בפיסיקה ממכון קורי בפריז, ועתה, כ"חייל מדע" הוא מבצע מחקר בתר-דוקטוריאלי במחלקה לביולוגיה מולקולרית של התא. הוא שואף להבין כיצד תאים חיים מגיבים לכוחות מכניים – שדה מחקר המגשר בין הביולוגיה והפיסיקה. מכון קורי ומכון ויצמן למדע מתכננים לשתף פעולה בתחום המחקר הזה.

"המטרה של תוכנית CSN היא לפתח קשרים בין צרפת לבין הקהילה המדעית הבין-לאומית", אומר ג'אן לואי דוקלוס, הנספח המדעי בשגרירות צרפת בישראל. בתמונה, משמאל לימין: אוזון וריבליין מחליפים התרשמויות על הפסל "קבוצה", מעשה ידיו של הפסל מארק האלטר, בקריית המכון.