תעשיה של מחקר ופיתוח

כלכלה ויישומים טכנולוגיים
01.12.2011

תגיות

מימין: פרופ' מרדכי (מודי) שבס, סגן נשיא מכון ויצמן למדע ליישומים טכנולוגיים, עם אדוארד מייקל וג'יימס סאליבן, סגני נשיא בחברת "אבוט"

קבוצה של מנהלים בכירים ומדענים מחטיבת מוצרי האיבחון הרפואי וחטיבת המוצרים הרפואיים בחברת התרופות האמריקאית הגדולה, "אבוט", השתתפה באחרונה במכון בסמינר דו-יומי ראשון מסוגו שבו השתתפו אנשי תעשייה ופיתוח, ומדענים. הסמינר הוא אחת מפעילויות ההמשך, בעקבות הסכם שחתמה "אבוט" עם חברת "ידע מחקר ופיתוח בע"מ", הזרוע המסחרית של מכון ויצמן למדע. מדובר בהסכם לתקופה של שלוש שנים, שבמסגרתו תממן חברת "אבוט" תוכניות מחקר במכון ויצמן למדע בתחומים נבחרים ברפואה.

הסמינר המשותף נועד לאפשר למדעני המכון להכיר את דרכי העבודה והחשיבה בחברת התרופות הגדולה, ומנגד, לאפשר למנהלי ולאנשי הפיתוח של "אבוט" ללמוד על הנעשה בחזית המחקר, ולבחון הזדמנויות מדעיות לגילוי תרופות, לזיהוי סמנים ביולוגיים לשם טיפולים תרופתיים ממוקדים, ולפיתוח שיטות איבחון מתקדמות.

במשך היום הראשון של הסמינר המשותף סקרו מדענים רבים מהמכון, בפני בכירי "אבוט", את כיווני המחקר החדשניים והמבטיחים שעשויים לעצב את פני הרפואה העתידית. ביום השני סקרו אנשי "אבוט" בפני הנאספים את תפיסותיהם. אדוארד מייקל, סגן נשיא "אבוט" ומנהל חטיבת המוצרים הדיאגנוסטיים של החברה, סקר את חזון החברה באשר לדרכים שבהן יוכלו מוצרי איבחון מתקדמים במבחנה לענות על
השאלות הגדולות ברפואה. ג'יימס סאליבן, סגן נשיא "אבוט" לחדשנות תרופתית, דיבר על החשיבות שבשיתוף פעולה בין גורמי תעשייה, מפתחים ומדענים העוסקים במחקר בסיסי. ד"ר מרקוס פיקארד-מיוראו, היועץ המדעי הבכיר של החברה, הציג חידושים ממעבדותיהם של מדעני החברה, בעיקר בתחומי החישנים הרפואיים.

לאחר יומיים של החלפת מידע אינטנסיבית כבר היה ברור, ששילוב הכוחות בין מדעני המכון לחברת התרופות הגדולה עשוי להאיץ פיתוחים חדשים אשר ישפרו את חייהם של אנשים רבים בעתיד.

תגיות: