שישי בקמפוס

ידידים
28.05.2012

שישי בקמפוס  שישי בקמפוס

חברי אגודת הידידים של המכון בישראל ביקרו במכון ביום שישי לפני הצהריים, וחוו את האווירה המיוחדת במקום. הם שמעו סקירה קצרה מפי נשיא המכון, פרופ' דניאל זייפמן, שסיפר להם על מספר תגליות של מדעני המכון, העשויות לתרום לרפואה העתידית. לאחר מכן נפגשו עם דיקן הפקולטה לכימיה, פרופ' יחיעם פריאור, שסיפר להם על חידושים בננו-טכנולוגיה, וכן "מה קורה כאשר הפיסיקה פוגשת את הביולוגיה".

חברי האגודה ביקרו במעבדות ושוחחו עם המדענים העובדים בהן, באופן לא רשמי, ובאווירה נינוחה. במעבדתו של פרופ' נועם סובל שמעו על האפשרות ללמוד את דפוסי הפעולה של המוח המעורבים בעיבוד מידע על ריח, ועל האפשרות לדעת מראש את מידת נעימות או אי-נעימות ריחו של חומר מסוים. במעבדתו של ד"ר נחום אולנובסקי שמעו על מחקרים שנועדו להבין את מנגנוני הפעולה במוח העטלף, המעורבים בזיכרון, בלמידה ובניווט.

בהמשך ביקרו בבניין למחקר טרום-קליני על-שם לורי לוקיי, שהוא אחד מהמתקנים המתקדמים מסוגו בעולם, וכן במצפה הכוכבים שממוקם בראש מגדל המאיץ על-שם קופלר.

הביקור הסתיים לאחר סיור בגן המדע על-שם קלור, מוזיאון מדע ייחודי ובו מתקנים המדגימים תופעות טבע תוך התנסות חווייתית. הגשם המרענן, שהחל לרדת לקראת סוף הביקור, סימן את סיום הביקור שהותיר "טעם של עוד".