מרכזי מצוינות

דו"ח
21.02.2013
המועצה להשכלה גבוהה הכריזה באחרונה על הקמת 11 מרכזי מצוינות חדשים – בנוסף לארבעת המרכזים הקיימים, כחלק מתוכנית לקידום מעמדה של ישראל בעולם המדע הבין-לאומי, לפיתוח תשתיות המחקר באקדמיה, ולהשבת מדענים מחו"ל. בראש שניים מהמרכזים החדשים עומדים מדעני מכון ויצמן למדע: פרופ' יוסי ניר הוא המנהל המדעי של המרכז "היקום הקוונטי: חלקיקים ואסטרו-חלקיקים", בו חברים גם פרופ' אהוד דוכובני, פרופ' אלי וקסמן, פרופ' עופר אהרוני ופרופ' אבישי גל ים. פרופ' גדעון שרייבר הוא המנהל המדעי של המרכז לחקר ביולוגיה מבנית של התא – ביופיסיקה וטכנולוגיות רפואיות, בו חברים גם פרופ' לוסיו פרידמן, ד"ר שראל פליישמן, פרופ' יואל זוסמן ופרופ' דבי פאס. מדעני המכון לוקחים חלק במרכזים נוספים: פרופ' אלון חן חבר במרכז לחקר טראומה המונית; פרופ' אסף אהרוני, פרופ' רוברט פלור ופרופ' יובל אשד חברים במרכז שחוקר את הסתגלות הצמח לסביבה משתנה; פרופ' טל אלכסנדר, פרופ' עודד אהרונסון וד"ר ערן אופק חברים במרכז "אסטרופיסיקה: מהמפץ הגדול לכוכבים"; ד"ר עידו עמית, ד"ר עמוס תנאי, ד"ר רותם שורק וד"ר יעקוב חנא חברים במרכז לחקר תפקיד הכרומטין והאר-אן-אי ברגולציה גנית; ד"ר ניר פרידמן חבר במרכז שעוסק בגישות פיסיקליות לתהליכים דינמיים במערכות חיות; ופרופ' ירון זילברברג, ד"ר נירית דודוביץ, ד"ר דן אורון, פרופ' ניר דודזון, ופרופ' יחיעם פריאור חברים במרכז "אור וחומר".