משולחנו של הנשיא

01.06.2015

פרופ' דניאל זייפמן

חברי מועצת המנהלים שלנו נפגשו באחרונה במכון, קיבלו דיווחים ושמעו עדכונים על התפתחויות שונות ועל מספר פרויקטים מתמשכים. בין היתר מדובר במרכז הבין-תחומי לחקר הסרטן על-שם משפחת מורוס. מרכז זה, שישמש מעתה גורם מרכזי בחקר הסרטן בארץ ובעולם, יכלול גם את בנק ויצמן-ברזיל לרקמות סרטניות, אשר יאפשר ריכוז וניתוח נתונים על היבטים שונים של התפתחות רקמות סרטניות ועל הדרך שבה הן מגיבות לטיפולים שונים. המרכז ימוקם בבניין אולמן, והמחלקה לכימיה ביולוגית, וכן המחלקה למדעי הצמח והסביבה, יעברו לבניין החדש לביוכימיה על-שם נלה וליאון בנוזיו. המעבר צפוי להתבצע בתוך כשנה.

בתחום חקר המוח איפשרו לנו מענק גדול שהתקבל מתל"ם (הפורום לתשתיות לאומיות למחקר ולפיתוח של המועצה להשכלה גבוהה), ותרומה מקבילה מקרן עזריאלי, להקים את המכון לחקר מוח האדם על-שם עזריאלי. אחד הכלים המרכזיים במכון החדש יהיה מתקן לדימות תיפקודי מוח בתהודה מגנטית, שעוצמת השדה המגנטי שלו תהיה שבעה טסלה (המתקן הקיים כיום במכון הוא בעל שדה מגנטי של שלושה טסלה).

במארס האחרון קיימנו את שבוע החינוך המדעי, לציון מלאת 50 שנים לפעילותו של מכון ויצמן למדע בתחום החינוך המדעי. השבוע נפתח כאשר כ-200 מדענים ותלמידי מחקר יצאו לבתי- ספר ברחבי הארץ, מדן ועד אילת, ושוחחו עם התלמידים ועם מוריהם על מחקרים מחזית המדע. מערכת החינוך קיבלה את הפעילות הזאת בהתלהבות ובתודה, וגם המדענים ותלמידי המחקר חזרו מלאי סיפוק. נראה שהמפגשים בין מדענים לתלמידים ולמורים עשויים להיות נקודת מפנה חשובה בתחום זה.

אני מנצל הזדמנות זו כדי להודות לפרופ' יוסי ניר, שסיים כהונה בת שבע שנים בתפקיד דיקן הפקולטה לפיסיקה, ולאחל הצלחה לדיקן החדש, פרופ' ניר דודזון. אין לי ספק שפרופ' דודזון יוביל מעתה את הפקולטה לקראת הישגים חדשים.

דניאל זייפמן.