בין היום למחר

דו"ח
01.12.2015

עובדות ומספרים שעולים מדיווחיהם של נשיא המכון וסגניו לחברי המועצה הבין-לאומית של המכון, שהתכנסו באחרונה בקמפוס המכון

• הגידול השנתי בתקציב המכון בשנים האחרונות עומד על כ-5% בשנה.

• 7 טסלה. זו עוצמת השדה המגנטי של מכשיר דימות תיפקודי מוח בתהודה מגנטית (fMRI) שיותקן במכון הלאומי על-שם עזריאלי לדימות ומחקר המוח האנושי, שיוקם בסיוע תל"ם במכון.

• במכון עובדים וחוקרים כיום 270 חוקרים בתר-דוקטוריאליים מחו"ל.

• 10 מדענים צעירים הצטרפו השנה למכון. 3 מהם נשים.

• שיתוף הפעולה בין המכון לשירותי בריאות "כללית" יאפשר למדענים לנתח נתונים של 4 מיליון בני-אדם (בלא חשיפת זהותם) על-פני 15 שנים.

• מתוך 181 מורים ומורות שסיימו את תוכנית רוטשילד-ויצמן למצוינות בהוראת המדעים שנועדה להעניק להם ידע מדעי עכשווי ומעמיק, 40% הם מהפריפריה, 25% הם מבתי-ספר ששפת הלימוד בהם אינה עברית, ושני שלישים הן נשים.

• מתוך 96 מדעניות צעירות שזכו במילגה לביצוע מחקר בתר-דוקטוריאלי מטעם מכון ויצמן למדע, 46 כבר סיימו את תקופת המחקר הבתר-דוקטוריאלי. מתוכן, 35 קיבלו משרות באקדמיה בישראל.

• בשנת 2014 הגישה "ידע", זרוע היישומים של מכון ויצמן למדע, 54 בקשות לרישום פטנטים, ו-40 בקשות לרישום פטנטים בין-לאומיים. 115 פטנטים התקבלו ונרשמו. כן התקבלו דיווחים על 91 המצאות חדשות.

• 12 חברים חדשים נבחרו למועצת המנהלים של המכון: אילן ארצי, אביעד מייזלס, פרופ' יוסי ניר, דנה עזריאלי, (ישראל); ד"ר מארק אלכסנדר, ננסי גרנד, סטיבן גרנד, לורי לוקיי, צ'ארלס לארי מארקס, ד"ר גלדיס מונרוי (ארה"ב); טרי לנדרי (קנדה); ביילה זיו-גסט (שווייץ), דניס רייבורון (אנגליה).

• הבניין לביוכימיה על-שם נלה וליאון בנוזיו ישתרע על-פני 30,000 מ"ר, ובחניון התת-קרקעי שלו יהיו 180 מקומות חנייה. סיום משוער של הבנייה: נובמבר 2016.

• בית-הספר למדעים בקמפוס לחינוך מדעי על-שם רות ואוריאל ארנון ישתרע על-פני 4,000 מ"ר. סיום משוער של הבנייה: דצמבר 2016.
  •
 הדמיה: בית-הספר למדעים בקמפוס לחינוך מדעי על-שם רות ואוריאל ארנון

בתכנון:

• בניין כימיה חדש, שישתרע על-פני 12,000 מ"ר. סיום משוער: 2020.

• בניין ממט"ק חדש, שישתרע על-פני 6,700 מ"ר. סיום משוער: 2020.

• שכונת מדענים חדשה שתכלול 150 יחידות דיור. סיום משוער: 2020.

• פרויקט תמ"א 38 ברחוב קיפניס, יכלול תוספת 275 יחידות דיור לחוקרים בתר-דוקטוריאליים מחו"ל. סיום: 2020.