אולם הברווז

19.01.2011

שתף

 
אולם הברווז אדריכל: רפאל לרמן
אולם הברווז
אדריכל: רפאל לרמן

 

בקמפוס מכון דוידסון לחינוך מדעי בולט אולם הברווז, שעוצב על-ידי ה אדריכל רפאל לרמן בשנת 2001, בסגנון הדה-קונסטרוקטיביסטי, המושפע מעיצוב מכון דוידסון כולו וקשור אליו, ויחד עם זאת בולט ועומד בפני עצמו.
 
כמו הארקדה ההיקפית, גם אולם הברווז, שבו 178 מקומות ישיבה, כולל בנייה של קירות ותקרות משופעים וזוויתיים. הצבע האפור המשמש לחיפוי האבן בקירות המבנים שמסביב חוזר הפעם בגוון כסוף ומתכתי כחיפוי לוחות אלומיניום לקירות, לעמודים ולגג. בין שלושת המרכיבים הבסיסיים הללו בבניין - עמוד, קיר וגג - מתנהלת כאן מערכת שלמה של ניתוק ותמיכה הדדיים, שנראים בבירור בפינה שבה עמוד בודד מתנשא לגובה שלוש קומות. הזכוכית גם היא שותפה למערכת היחסים הזאת, כשהיא משמשת חזית עצמאית ומרשימה לכניסה, במנותק מהעמודים. גגון הכניסה נתמך על קורת פלדה כסופה.
 
אולם הברווז אדריכל: רפאל לרמן
 
סגנון בנייה זה קשור למבנים המאפיינים את התעשייה המתקדמת, עתירת הידע (היי-טק). השימוש בחומרי בנייה אלה מחייב מיומנות ותיחכום. השימוש בחומרים נוצצים, כסופים ובורקים והתאורה הממוקדת ("ספוטים") משדרים כלפי חוץ את אותה יוקרה המאפיינת את שיטת העבודה וההרכבה של החומרים.
 
מערכת המדרגות הפנימית היא דוגמה מצוינת לסגנון ההיי-טק. המעקה עשוי נירוסטה עם כבלי מתיחה בורקים, ומדרכי המדרגות נדמים כמרחפים באוויר בזכות רומים (מגביהים) עשויים זכוכית היוצרים תחושה של נתק חזותי ושקיפות.
 

שתף