בוקר של אהבה

על כינוס פברואר, לכבוד יום האהבה, של מועדון דור ההמשך של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע. מתוך מדור ידידים - "המכון", גיליון 99

חברי WeizmannVibe - מעדון דור ההמשך של אגודת ידידי מכון ויצמן למדע, התכנסו באמצע פברואר לאירוע לכבוד ולנטיינס דיי, שהתברר בדיעבד כמפגש האחרון של חברי המועדון עקב התפרצות מגיפת הקורונה. פרופ' רן בליצר, מנהל מכון המחקר של שירותי בריאות כללית וחבר המועדון, פתח את המפגש בסקירה קצרה על המגיפה; מי שיער אז שפרופ' בליצר יככב מדי ערב במהדורות החדשות בעדכונים על אודות הקורונה ויהפוך לדמות מוכרת בכל בית בישראל. בשיאו של האירוע המוצלח, שהתקיים במתחם עלמא ספנסר בתל-אביב, נהנו המוזמנים מהופעה ייחודית ומשותפת של היוצר והמוסיקאי ירמי קפלן והביוכימאית בוגרת המכון ד"ר ליאת יקיר – "הכימיה והמוסיקה של אהבה". 

ד"ר יקיר שיתפה את הנוכחים בהבדלים בין מוח נשי למוח גברי ובהשלכות של הבדלים אלו על יחסים זוגיים – והסבירה כיצד אפשר לשמר את הזוגיות ולהגיע להבנה טובה בין בני זוג, בהסתכלות גנטית ואבולוציונית. "אם נחפש את בן או בת הזוג המושלמים בכל פרמטר ולא נתפשר, הסיכוי למצוא אותו יעמוד על "0.17% בלבד", קבעה. ירמי קפלן נתן אף הוא כמה טיפים וסיפר שהוא בזוגיות שנייה, ואף המליץ בחום לבנו, לני, שתופף בכישרון רב על הבמה, להפנים את המסרים שהושמעו באירוע. המוסיקאי סיים בכמה ביצועים מעולים ומקפיצים לשיריו המוכרים והרים את הקהל על רגליו.

שתף