חיידקים, פואטרי סלאם וראפ מדעי

27.11.2020

הכירו את ד"ר לורנץ אדלונג, חוקר בתר-דוקטוריאלי במחלקה לאימונולוגיה בהנחייתם של פרופ' עידו עמית ופרופ' ערן אלינב; הגיע למכון בסתיו 2017 ומתכנן להישאר עד אביב 2021

"המחקר שלי עוסק בשאלה כיצד המערכת החיסונית מתקשרת עם כל החיידקים שחיים בתוכנו, ומשלב בין ניסויים במעבדה לסימולציות מחשב. הקשר בין הגוף שלנו לחיידקי המעיים מסובך, אבל היי, מה לא מסובך?"

"המכון הוא גן עדן – מרבדי הדשא, עצי הדקל, הפרחים, האדריכלות, המרחבים הפתוחים. אני מרגיש כאן בבית. בדיוק לכך ציפיתי כשהגעתי לראיון ב-2016. מבחינה מדעית, המכון הוא ברמה הגבוהה ביותר. הקהילה המדעית כאן מייצרת סביבה שמטפחת יצירתיות ומובילה למצוינות מדעית".

"אני מאמין שזו האחריות שלנו כמדענים לחלוק את הממצאים שלנו בצורה פתוחה ומובנת לקהל הרחב. הם אלה שמשלמים מסים ובכך מאפשרים לנו לעסוק במחקר"

על מחקר בימי קורונה וסגרים: "השקיפות בנוגע להגבלות בקמפוס עזרה מאוד. כיועץ לסטודנטים המתגוררים בקמפוס היה לי אתגר כפול: גם להסביר לדיירים החדשים כיצד לעבוד מרחוק בצורה יעילה, וגם לעשות את זה בעצמי. תנאי בידוד הם משהו שפוגע לא רק באיכות החיים אלא גם באיכות המדע. זה נכון שבעתיים כשמדובר בקהילת חוקרים שזקוקה לדיאלוג ולאינטראקציה, אבל בהתחשב בנסיבות הסתדרנו לא רע"

על תקשורת המדע: "זה כל כך מהנה לדבר על המדע שלך ולחלוק את התשוקה וההתלהבות. האתגר שלי הוא לתקשר מדע בדרך שכל אחד יכול להבין. אני מופיע הרבה בערבי 'פואטרי סלאם' וכותב שירים וקטעי 'ראפ' על מדע. בתחילת השנה קיבלתי מימון להפקת אלבום ראשון של 'ראפ מדעי'. זה היה מרגש מאוד. אני מאמין שזו האחריות שלנו כמדענים לחלוק את הממצאים שלנו בצורה פתוחה ומובנת לקהל הרחב. הם אלה שמשלמים מסים ובכך מאפשרים לנו לעסוק במחקר".

על העתיד הקרוב: "אני מאוד נרגש להתחיל לעבוד עם קבוצת מחקר משלי ב-2021. זו הולכת להיות התגשמות חלום. מוזמנים לעקוב אחרי ברשתות החברתיות או באתר שלי".

ד"ר לורנץ אדלונג