מכון ויצמן למדע

במקום השמיני בעולם במדד איכות המחקר – מכון ויצמן למדע

המכון נכלל גם בין 25 המוסדות המובילים בעולם בהשפעת המחקר וברישום פטנטים

מכון ויצמן למדע שומר על מעמדו כאחד ממוסדות המחקר המובילים בעולם. באחרונה דורג המכון במקום השמיני במסגרת מדד איכות המחקר המשוקלל לשנת 2021 של המכון לסקרי מדע וטכנולוגיה באוניברסיטת ליידן, הולנד ("דירוג ליידן"). בנוסף, דורג המכון בין 25 מוסדות המחקר המובילים בעולם במהדורת 2021 של מדד U-Multirank מייסודה של הנציבות האירופית; המכון דורג בצמרת המוסדות העולמיים בשתי קטגוריות נפרדות – שיעור הציטוטים של המחקרים שפרסמו מדעני המכון ושיעור הפטנטים שרשמו מדעניו. דירוגים אלה, לצד הישגים מדעיים נוספים, יוצגו השבוע במסגרת אירועי המושב ה-73 של המועצה הבינלאומית ומועצת המנהלים של מכון ויצמן למדע.

המכון מופיע בצמרת דירוג ליידן לצד מוסדות כמו הרווארד, סטנפורד, פרינסטון, ברקלי, רוקפלר, MIT ו-Caltech, והוא אחד משני מוסדות המחקר הלא-אמריקאים היחידים בעשירייה הראשונה – המוסד הנוסף הוא האקול פוליטקניק פדרל בלוזאן, שווייץ, הממוקם במקום התשיעי. דירוג ליידן מבוסס על נתונים מספריים בלבד, ולא על שאלונים סובייקטיביים. מדובר בנתונים על פרסומיהם המדעיים של מדעני האוניברסיטאות ומכוני המחקר השונים, מספר הציטוטים של מאמרים אלה – נתון המעיד על איכות המחקר והשפעתו – וכן נתונים באשר לגודל מוסד המחקר או האוניברסיטה. דירוגו הנוכחי של המכון מעיד על עלייה משמעותית באיכות מחקריהם של מדעניו בשנים האחרונות – ממקום 17 לפני מעט יותר מעשור, ועד מקום 8 בדירוג הנוכחי.   

מדד U-Multirank מתפרסם מאז שנת 2014 ומדרג מאות מוסדות להשכלה גבוהה ברחבי העולם על-פי שורה ארוכה של משתנים. הדירוג הינו יוזמה של הנציבות האירופית שנועדה להגביר את השקיפות האקדמית ולסייע לתלמידים לבחור במוסדות המתאימים להם ביותר.

לקבלת מידע נוסף, תמונות ולתיאום ראיונות:
משרד הדוברת - מכון ויצמן למדע
08-9343856 news@weizmann.ac.il

נתונים נוספים מתוך דירוג ליידן 2021

  • 19% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללים בעשירון העליון של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר.
  • יותר מ-20% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון בתחומי הבריאות והרפואה נכללים בעשירון העליון של ההשפעה המדעית.
  • 2.5% מהמאמרים המדעיים של מדעני המכון נכללו באחוזון העליון של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה הרבה ביותר, ו-65% נכללו בחציון העליון של המאמרים המדעיים בעלי ההשפעה.
  • מאמריהם המדעיים של מדעני המכון צוטטו 86,273 פעמים במשך תקופת הסקר: 2019-2016.

שתף

מכון ויצמן למדע