סדרת קומיקס חדשה מבית היוצר של מכון ויצמן למדע מגישה: עלילות מדעיות עם חיוך

01.09.2009

האם יש בשום מרכיבים שיכולים לשמש בטיפולים רפואיים מתקדמים? (כן)
האם נפט שנספג בחול הוא משאב אבוד? (לא)
האם ננו-צינורות יאפשרו לבנות מעלית מכדור-הארץ לתחנת חלל? (אולי)

אלה רק שלוש שאלות מבין אלפי השאלות שמעסיקות את מדעני מכון ויצמן למדע, ומתוארות בקיצור, ובסגנון מחויך, בסדרת קומיקס חדשה שיוצאת היום לדרכה, בהוצאת מכון ויצמן למדע. הסדרה, הקרויה "ננו-קומיקס", מביאה את סיפורם של חמישה גיבורים קבועים ועוד כמספר הזה גיבורים-לרגע, הפועלים במכון למחקר מדעי שמתקיים, למעשה, בכל מקום ובכל זמן. גיבור הסדרה הוא ננו, ילד כבן 10, שהוריו יצאו למסע ארוך בחלל, והוא מבלה זמן רב במקום העבודה של סבתו, שהיא הטבחית בקפטריה של המכון המדעי. סקרנותו הטבעית מובילה את ננו למעורבות בהרפתקאות מדעיות המתחוללות בחזית המחקר המדעי, קרוב לקצה גבול הידע האנושי. כוכבי הסדרה האחרים הם פמטו, מדען בכיר ומבוגר, עם נפש של ילד; ג'יגה, מדענית רב-תחומית, צעירה ונמרצת; מגה, חוקר בתר-דוקטוריאלי המסתיר את עובדת היותו נוסע בזמן; וטרה, מעצבת גרפית העובדת במכון, הנאלצת לעתים להזכיר לחבריה המדענים את עובדות החיים הפשוטות.

כל סיפור בסדרה מבוסס על עבודה מדעית אמיתית של מדעני מכון ויצמן, ועם זאת, כמובן, הקומיקס מביא את הסיפורים בדרך לא צפויה ובלוויית הומור דק, המותיר "טעם של עוד". הסיפורים נעים במרחב ובזמן, מחליפים מקומות ותרבויות, ומפגישים את ננו וחבריו עם אינדיאנים, סינים, אסקימואים, מרגלים תעשייתיים ועוד. בכל סיפור משולב "מלבן מדעי" שמספר במעט מילים פשוטות על העבודה המדעית שעליה מבוסס הסיפור.

סיפורי ננו-קומיקס, המבוססים על פרסומי מכון ויצמן למדע, נכתבו על-ידי מאיר גולדברג (הידוע, בין היתר כמי שכתב את השיר "ארץ קטנה עם שפם"). ציורי הדמויות והעלילות הם מעשה ידיו של המאייר יניב שמעוני. עורך: יבשם עזגד. סיפורי ננו-קומיקס יתפרסמו בכתב-העת "המכון" של מכון ויצמן למדע, ובכלי תקשורת נוספים.

מידע נוסף אפשר לקבל במשרד דובר מכון ויצמן למדע 08-9343856