לוקחים את זה לאי בודד

01.06.2007
 
תחרות ההישרדות הווירטואלית, "קודגורו אקסטרים", התקיימה באחרונה ביחידה לצעירים במדע (צמ"ד) במכון ויצמן למדע. בגמר השתתפו שמונה צוותים, אשר התחרו על השליטה ב"אי בודד" וירטואלי. לצורך כך יצרו המתחרים תוכנות מחשב "שורדות", המפעילות טקטיקות מתוחכמות לתקיפת התוכנות האחרות ולהשמדתן, ובמקביל - להתחמקות מהתקפות היריבים. התוכנות נדרשו להתמודד גם עם אתגרים שהושתלו  על-ידי יוצרי התחרות: "פצצות חכמות", ו"זומבים" ששוטטו בזירת המשחק.
 
תחרות "קודגורו אקסטרים" היא יוזמה משותפת של היחידה לצעירים במדע של מכון ויצמן למדע, חברות ההיי-טק "אלאדין" ו-IBM, המרכז הבין-תחומי בהרצליה, עמותת יוצאי יחידה 8200 של חיל מודיעין, אגף תיקשוב בצה"ל, משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך. בתחרות נבחנות יכולת חשיבה מתמטית, התמודדות עם בעיות, מקוריות, יצירתיות וגמישות. היא מתבצעת במספר סבבים, כך שלמשתתפים ניתנת הזדמנות ללמוד את החולשות ואת היתרונות של המתחרים, ולשפר את התוכנה שלהם בהתאם.
 
בתום קרב הגמר הצמוד, שהתקיים  במכון דוידסון לחינוך מדעי, ניצח צוות "הוץ-הוץ" של תלמידי כיתה י"ב מתיכון מקיף י' מראשון לציון. לזוכים, ניר סולומון, הדר איציקוביץ, אלעד אלפנדרי וטל זלמנוביץ, הוענקו מלגות בגובה מחצית שכר לימוד לתואר ראשון במדעי המחשב במרכז הבין-תחומי בהרצליה, ומענק כספי, מתנת שירות הביטחון הכללי. לצוות "נינג'ה" מבית הספר הריאלי בחיפה, שזכה במקום השני, ולצוות "אסימוב" מבית הספר אוסטרובסקי ברעננה, שזכה במקום השלישי, הוענקו פרסים כספיים.
 
ד"ר צבי פלטיאל, ראש היחידה לצעירים במדע במכון ויצמן למדע, בירך את הצוותים המשתתפים והזוכים על הישגיהם המרשימים, והדגיש שהתחרות אמנם נגמרה - אך בשביל המשתתפים בה מדובר גם  בתחילתה של קריירה מוצלחת במדעי המחשב.     

שתף