חכמים גם בלילה

01.12.2009

יותר מ-3,000 מבקרים השתתפו באירועי "חכמים גם בלילה" שאירגן מכון דוידסון לחינוך מדעי, המאגד את הפעילויות החינוכיות של מכון ויצמן למדע. המבקרים נהנו מלילה של פעילות, הדגמות וסיורים מודרכים בגן-המדע על-שם קלור, ובמעבדות מחקר וחדרי תצוגה ברחבי הקמפוס של מכון ויצמן למדע; צפו ב"מטוטלת פוקו" המוכיחה כי כדור-הארץ אכן מסתובב, ביקרו בתיאטרון המולקולרי המציג הדמיות תלת-ממדיות של חלבונים, צפו בדגי זברה ובצמחים מהונדסים, בדקו כיצד פועלים מיקרוסקופ אלקטרונים ומאיץ חלקיקים, ועוד.

באולם ויקס הוצגה תערוכת ננו-קומיקס, סדרת קומיקס חדשה, מבית היוצר של מכון ויצמן למדע, המגישה עלילות מדעיות עם חיוך. יוצרי הסדרה, מאיר גולדברג, יבשם עזגד ויניב שמעוני, נפגשו עם מאות המבקרים בתערוכה, ושוחחו עימם. במגדל מאיץ החלקיקים התקיימה תחרות "הביצה המעופפת", שמשכה - כמדי שנה - קהל גדול של משתתפים וצופים.

מכון דוידסון הרחיב את גיזרת הפעולה של "חכמים גם בלילה" אל מעבר לתחומי מכון ויצמן, ואירגן מפגשים בלתי-אמצעיים עם מדענים וסטודנטים בבתי-קפה בערים הסמוכות למכון ויצמן, מתל-אביב וחולון בצפון ועד אשדוד בדרום. המדענים והסטודנטים שוחחו עם מבקרי בתי-הקפה על שאלות מרכזיות המעסיקות את המדענים הפועלים כיום בחזית המדע, וגם על נושאים מדעיים הנוגעים בחיי היום-יום: מה בדיוק מתרחש במאיץ החלקיקים הענק שנחנך באחרונה בז'נבה? האם מחשב ביולוגי יוכל, יום אחד, להסתובב בתוך גופנו ולרפא מחלות? כיצד המוח "רואה" ו"מדמיין"? ועוד.

חכמים גם בלילהחכמים גם בלילהחכמים גם בלילה