שלושה זרמים הולכים אל הים

01.11.2001

נערים ונערות שסיימו את לימודיהם בכתה ח' במקומות שונים בארץ השתתפו באחרונה במחנה לנוער שוחר מדע, מוסיקה ואמנות על-שם צ'ייס במסגרת היחידה לפעולות נוער במכון ויצמן למדע. "המחנה למדע, מוסיקה ואמנות הוא פרויקט משותף של היחידה לפעולות נוער והעמותה למצוינות בחינוך, שהקימה את בית הספר למדעים ולאמנויות בירושלים לפני כ-10 שנים", מספרת ד"ר נטע מעוז, סגנית מנהל היחידה לפעולות נוער, המובילה את התוכנית מאז הקמתה. משתתפי המחנה נחלקו לסדנאות בוקר באחד משלושת התחומים שבו בחרו להתנסות.

בשעות אחר הצהרים, לעומת זאת, השתתפו בסדנאות המשותפות לכל שלושת ה"זרמים". סדנאות הבוקר במדע כללו פיסיקה, ביולוגיה, מתמטיקה ופילוסופיה. סדנאות הבוקר באמנות עסקו בציור, בתולדות האמנות, בעיצוב המוצר ובפיסול. סדנאות המוסיקה הוקדשו למוסיקה קאמרית, פיתוח שמיעה, תיזמור, קומפוזיציה ואילתור. שבע הסדנאות המשותפות כללו כימיה, משחקי חשיבה, שימושי מחשב, בניית כלים מוסיקליים, דרמה, וסדנת אדובה - בנייה בבוץ. את המחנה ניהלה נועה אופן-נוי, דוקטורנטית במחלקה לנוירוביולוגיה. המרכז המדעי היה נדב כץ, דוקטורנט בפקולטה לפיסיקה (בעצמו בוגר המחנה). מרכז המוסיקה היה יצחק בוקינסקי (גם הוא בוגר המחנה מלפני 13 שנה); ומרכזת האמנות היתה עדי נאמן, שניהם מהעמותה למצוינות בחינוך.

שלושה זרמים הולכים אל הים