כמו להוראה, גם לתוכנית רוטשילד-ויצמן הגיעה במקרה, וגם שם ההתלהבות הייתה מיידית, וכבר בשנה הראשונה לתוכנית התחילה להביא לכיתה את החומרים שלמדה במכון ויצמן למדע. "בכל שיעור סיפרתי לתלמידים, בלשון ברורה ופשוטה, על הדברים שלמדתי בתוכנית יום קודם לכן, וקישרתי אותם לתוכנית הלימודים. לתלמידים זה נתן הזדמנות להיחשף לחומר רלבנטי ועדכני, ואני קיבלתי הזדמנות לוודא שאכן הבנתי והפנמתי את הנושאים שנלמדו. זה נתן לי תחושה גדולה של הישג". התוכנית ציידה אותה גם במיגוון גדול של גישות הוראה ובמאגר פעילויות עשיר, אך רונית ברד מדגישה כי מעבר להיבט הפדגוגי, התוכנית תרמה לה גם מבחינה אישית.
"התוכנית לימדה אותי דברים רבים על עצמי, ואיפשרה לי לפרוץ גדרות. גיליתי שאני מסוגלת לעשות יותר, לעשות הרבה, ואף לעשות טוב. עמדתי במטלות למרות העומס, קיבלתי משובים טובים, והרגשתי משמעותית ותורמת לקבוצה". בביתה שלה יצרה השתתפות האם בתוכנית רוטשילד-קיסריה "סדר משפחתי חדש": "למדתי להגיד 'אמא לומדת עכשיו', להעמיד את הלימודים במרכז, ולקבל התחשבות מבני המשפחה בתקופות אינטנסיביות. היה נעים להרגיש שהמשפחה מתגמשת בהתאם אלי". גם מול התלמידים היא מרגישה ביטחון רב יותר. "ישנם מושגים שמורים פוחדים לגעת בהם, ואני כבר לא מפחדת", היא אומרת. "מעבר לזה, מורה שיודע יותר הוא גם בטוח יותר בעצמו. בידע יש כוח".