להבין את השאלה

01.06.2015

אפליקציית "המוח"אפליקציית "המוח", שהושקה בסוף חודש מארס, במסגרת שבוע החינוך המדעי של מכון ויצמן למדע, ופותחה לקראת האירוע על-ידי מכון דוידסון לחינוך מדעי, רושמת הישג מרשים: בחודשיים שבהם הייתה האפליקציה זמינה להורדה, הורידו אותה 330,000 פעמים – מספר גבוה מאוד תוך זמן קצר. חשוב מכך, החשיפה הגבוהה יצרה שיח סביב נושאים מדעיים בקרב ילדים, נוער ומבוגרים. "המוח" אף דורגה במקום ראשון ברשימת האפליקציות החינמיות בחנות האפליקציות של אייפון במשך חודש, והיא גם הגיעה למקום הראשון ב-Google Play, חנות האפליקציות של מכשירי אנדרואיד.

הרעיון שבבסיס "המוח" היה הרצון לאפשר להציג שאלות בתחומי המדע השונים במסגרת משחק אינטראקטיבי, תוך שהמשתתפים מוצאים בעצמם את התשובות לשאלות. בעידן האינטרנט – בו קיים שטף מידע, שלעיתים הופך משחקי טריוויה לקלים ופשוטים יותר – האתגר הצפוּן ב"מוח" הוא, קודם לכל, הבנת השאלה. כלומר, האפליקציה מחייבת הבנה וחשיבה עמוקה יותר, ורק כאשר השאלה מובנת במלואה, אפשר לאתר את התשובה.

את תוכן החידות כתבו מומחי ממכון דוידסון לחינוך מדעי. כיום כוללת האפליקציה יותר מ-200 חידות, ומדי שבוע מתווספות חידות חדשות.

להורדה: http://dbrain.co.il.

שתף