לקצר את הדרך מהמעבדה למדף

לקצר את הדרך מהמעבדה למדף

"ידע" וחברת ההשקעות האמריקאית "דירפילד" הקימו מיזם לקידום טכנולוגיות של מדעני מכון ויצמן למדע

הינך נמצא כאן

מדענים ברחבי העולם מפרסמים מדי שנה מאות אלפי מחקרים חדשים – מרביתם נותרים בגדר רעיונות, ומקצתם מתורגמים להמצאות המשפיעות על חיינו. העובדה שרעיון מסוים מתורגם למוצר ורעיון אחר לא – אינה קשורה בהכרח לאיכות הרעיון וההבטחה הטמונה בו, אלא גם לכמות המשאבים המוגבלת – בין אם מדובר במחסור בזמן, במכשור או בכסף. בשנים האחרונות מתפתח תחום המחקר המכונה "מחקר תרגומי" – חוליה מחקרית שנועדה לגשר על התהום שבין הפרחת רעיון חדש לפיתוח יישום מסחרי המבוסס על אותו רעיון. באחרונה נודע כי "ידע", זרוע מסחור הקניין הרוחני של מכון ויצמן למדע, ו"דירפילד", חברה אמריקאית להשקעות בתחומי הבריאות, חברו יחדיו להשקת מיזם חדש של "מחקר תרגומי". במסגרת ההסכם בין החברות, תשקיע דירפילד בעשור הקרוב עד 130 מיליון דולר במימון ראשוני של המיזם המשותף באמצעות החברה "אורצ'רד אינוביישנס". 

המיזם החדש צפוי לזרז את התממשותם של טיפולים רפואיים פורצי דרך ולקדם פיתוח תרופות לריפוי מחלות שונות ולשיפור איכות החיים. מלבד ההשקעה הכספית, דירפילד תתרום למיזם מניסיונה בניהול מערכי מחקר חדשניים בתחום פיתוח התרופות. זהו שיתוף הפעולה המחקרי הראשון של החברה מחוץ לגבולות ארצות-הברית. ועדה משותפת שתורכב מנציגי מכון ויצמן למדע, ידע ודירפילד תבחר את הפרויקטים שישתתפו במיזם מתוך התוצרים של מדעני המכון. הפרויקטים הנבחרים יזכו למימון ולתמיכה – ואף עשויים לזכות בהשקעה נוספת של דירפילד. על פי תנאי ההסכם, אורצ'רד, חברה פרטית בבעלותן המלאה של חברות מקבוצת דירפילד, תקבל רישיון לקניין הרוחני שיפותח במסגרת פרויקטים אלה.

"אנו מעריכים מאוד את המחויבות, ההבנה העמוקה והמיומנות בתהליכי פיתוח מוקדמים שדירפילד מביאה לשיתוף הפעולה שלנו", אמר בעת החתימה מנכ"ל ידע, גיל גרנות-מאיר. "יכולותיה של דירפילד, יחד עם המומחיות המסחרית וה'תרגומית' של ידע, והמדע הבסיסי הרב-תחומי החלוצי של המכון מייצרים מערכת יחסים סינרגטית נדירה אשר אנו בטוחים כי תוביל לפריצות דרך מדעיות וטיפוליות לרווחת האדם". ג'יימס א' פלין, שותף מנהל בדירפילד, הוסיף: "אנו מתרגשים לקראת שיתוף הפעולה עם המכון ולקראת מינוף התגליות של מדעניו במטרה לקדם את הבריאות ברחבי העולם".

חברת דירפילד הוקמה בשנת 1994. נכון לסוף 2019 , החברה מנהלת נכסים בהיקף של עשרה מיליארד דולר ביותר מ-200 השקעות פרטיות וציבוריות בתעשיות מדעי החיים, הציוד הרפואי, הדיאגנוסטיקה, הבריאות הדיגיטלית ושירותי הבריאות, בכל שלבי הפעילות – מסטארט-אפים ועד חברות בוגרות.

שתף