יישום וריצוף

"רוזטה ג'נומיקס", קיבלה באחרונה רישיון מחברת "ידע" המקדמת יישומים על-בסיס המצאותיהם של מדעני מכון ויצמן למדע, שלפיו היא תפתח עם מכון ויצמן למדע שיטות חדשניות לזיהוי וריצוף של מולוקולות אר-אן-אי זעירות. "רוזטה ג'נומיקס" היא חברה מובילה בתחום פיתוח ואספקת שירותי איבחון מולקולרי המבוסס על מולקולות מיקרו אר-אן-אי, ותהליך הפיתוח יתבצע בשיתוף-פעולה עם המרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית, על-שם ננסי וסטיבן גראנד, שהוקם במכון ויצמן למדע.

המטרה הראשונית של שיתוף הפעולה זה היא לפתח שיטות יעילות וחסכוניות לביצוע ריצוף כזה, תוך צימצום משמעותי של שגיאות הנגרמות בתהליך זה בשיטות הקיימות כעת. מטרה נוספת היא קידום הפיתוח של אלגוריתמים הנדרשים לניתוח נתוני הרצפים. שיטות עתידיות אלה עשויות לאפשר כימות מדויק יותר של מיקרו אר-אן-אי בדגימות ביולוגיות מתאים בודדים, ובמצבים פתולוגיים שונים.
השיטות החדשות יעמדו לרשות המרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמת אישית, ו"ידע" תוכל להעניק בהם רשיונות נוספים.

"אנחנו שמחים מאוד לעבוד בשיתוף עם המכון על מחקרים אלה", אומר קנת א. ברלין, נשיא ומנכ"ל חברת "רוזטה". "מכון ויצמן למדע הוא אחד ממכוני המחקר הבין-תחומיים המובילים בעולם, והמקור לכמה וכמה תגליות מדעיות וחידושים טכנולוגיים פורצי דרך. העבודה לצד המכון מאפשרת לנו גישה לתשתיות מהמעלה הראשונה, הדרושות להתקדמות בריצוף וניתוח נתוני מיקרו אר-אן-אי. היתרונות המרכזיים בשיטות הריצוף החדשות לאיפיון מיקרו אר-אן-אי הם האפשרות לזהות מולקולות מיקרו אר-אן-אי ידועות וחדשות, ודיוק בזיהוי רצפי מיקרו אר-אן-אי. התפתחויות אלה יאפשרו לנו לשלב ריצוף מיקרו אר-אן-אי בפרויטים נוספים, ובכך להגדיל את יכולתנו לפתח, באופן חסכוני ומדויק, מוצרי איבחון חדשים, חזקים ובעלי תועלת קלינית משמעותית יותר".

חברת "רוזטה ג'נומיקס" נוסדה בשנת 2000. פלטפורמת המחקר של החברה, המשלבת ביואינפורמטיקה ותהליכים מעבדתיים מהשורה הראשונה, הובילה לגילוין של מאות מולקולות מיקרו אר-אן-אי אנושיות בעלות ערך בתחום הרפואה והמחקר הביולוגי. החברה עוסקת ביישומי טכנולוגיות המבוססות על הפטנטים שברשותה, אותם היא רותמת לפיתוח ולשיווק שורה רחבה של שיטות איבחון וטיפול, המבוססות על מיקרו אר-אן-אי.