אסטרונומים חובבים מציגים: שנות אור במרחק נגיעה - תערוכת טלסקופים וצילומי כוכבים בגן המדע על-שם קלור

10.10.2011
אסטרונומיה היא אחד מתחומי המדע ה"דמוקרטיים" ביותר: אסטרונומים חובבים, בני כל הגילים, מצוידים באמצעי תצפית פשוטים, יכולים לחלוק תגליות מרהיבות עם מדענים המצוידים בטכנולוגיה המתקדמת ביותר. ההתרגשות למראה כוכבים מתפוצצים, גלקסיות מתרחקות ושמשות דועכות משותפת לנערים צעירים ולזוכי פרס נובל בפיסיקה לשנת 2011.
תערוכה חדשה, שתיפתח בגן-המדע על-שם קלור שבמכון ויצמן למדע, מציגה פעילות של אסטרונומים חובבים בישראל, הכוללת תיעוד של תצפיות אסטרונומיות ברחבי הארץ, תמונות של גלקסיות, צבירי כוכבים וגרמי שמיים נוספים, איורים ורישומים, ואף טלסקופים מאולתרים שנבנו על-ידי אסטרונומים חובבים.
 
הירח. צילום: עדן אוריון                  ערפילית ראש הסוס. צילם: ערן זגייר
הירח. צילם: עדן אוריון                                                     ערפילית ראש הסוס. צילם: ערן זגייר
 
התערוכה תיפתח ביום ראשון, 16 באוקטובר, חול המועד סוכות, בביתן התערוכות המתחלפות בגן המדע על-שם קלור. ביום חמישי, 27 באוקטובר, בשעה 18:30, תתקיים בגן המדע שיחה עם אוצר התערוכה, עדן אוריון, ואחריה תצפית אסטרונומית באמצעות הטלסקופים המאולתרים המוצגים בתערוכה.
 
בתאריכים 18-17 באוקטובר תוצג התערוכה במסגרת פסטיבל המדע של מכון ויצמן למדע – חגיגה תוססת של מדע, מוסיקה, תרבות וטכנולוגיה, הכוללת עשרות פעילויות: תצוגות, תחרויות, מופעים, סדנאות, תצפיות, תערוכות, סיורים, הרצאות והדגמות המיועדות לילדים, בני-נוער ומבוגרים שרוצים להבין טוב יותר את העולם וללמוד על הטכנולוגיות וההמצאות שיעצבו את העתיד – בדרך חווייתית ומהנה.
גן המדע פועל במסגרת מכון דוידסון לחינוך מדעי, הזרוע החינוכית של מכון ויצמן למדע, המארגן את פסטיבל המדע.
 
מידע על התערוכה – http://edenorion.com/astroart
 
 

טלסקופ שנבנה על-ידי עדן אוריון

שתף