בשבח החוצפה

 
 מימין: ד"ר יעל וזאנה מקבלת את תעודת התואר מדיקנית מדרשת פיינברג, פרופ' אירית שגיא. מתבונן בהן משמאל: פרופ' חיים גרטי, סגן נשיא המכון
 
 
 
253 בוגרים קיבלו השנה תארים ממדרשת פיינברג, הגוף האוניברסיטאי של מכון ויצמן למדע. 125 מהם קיבלו תואר שני במדעים. 128 הוכתרו בתואר דוקטור.
 
מבין מקבלי התואר השני, 116 הם ישראלים, ותשעה הם אזרחי מדינות אחרות. 65 מבין מקבלי תואר זה הם נשים, ו-60 הם גברים. 13 מהם קיבלו תואר במתמטיקה ומדעי המחשב, 19 בפיסיקה, 26 בכימיה, 65 במדעי החיים, ושניים בהוראת המדעים.
 
מבין מקבלי התואר השלישי, 123 הם ישראלים וחמישה אזרחי מדינות אחרות. 43 הם נשים ו-85 הם גברים. 10 מהם קיבלו תואר במתמטיקה ומדעי המחשב,
13 בפיסיקה, 31 בכימיה, 71 במדעי החיים, ועשרה בהוראת המדעים.
 
"שמחה גדולה וסיפוק רב מאפיינים מעמד זה", אמרה דיקנית המדרשה, פרופ' אירית שגיא. "אך כמו בצמתים אחרים בחיים, גם כאן, לצד הציפייה הדרוכה והתקווה לעתיד מרחפת באוויר גם עצבות מסוימת, תחילתם של געגועים לתקופה שהסתיימה.
 
"בשנות לימודיכם במכון ויצמן למדע הובלתם מחקרים עצמאיים, חדשניים ופורצי דרך. יצרתם כיוונים חדשים במדע מתוך סקרנות מדעית ומקצועית, ותרמתם תרומות משמעותיות להרחבת הידע האנושי. כאן למדתם לשאול את השאלות המעניינות והמאתגרות ביותר, לחשוב בדרך רעננה, מקורית ויסודית, לבצע מחקר ברמה גבוהה תוך תחרות בין-לאומית חסרת פשרות.
 
"כששאלו את אלברט איינשטיין מה היה המפתח להצלחתו המדעית, הוא אמר שסיסמתו הייתה 'חוצפה' - החוצפה לערער על מוסכמות; החוצפה לחדש, ליצור ולתרום; החוצפה להתרומם מעל לַקַּיָּם. אני בטוחה ששנות הפעילות הפוריות שלנו יחד, במכון ויצמן למדע, העניקו לכם חוצפה מדעית יוצרת. 'חוצפה' מיוחדת זו שזורה בידע רב, וביכולתכם האישית להוביל מדע וחשיבה פורצי דרך.
 
"היטיב לבטא זאת המשורר הלאומי שלנו, חיים נחמן ביאליק שכתב באחד מחיבוריו: 'כך דרכה של כל תקופה חדשה, היא אינה עוקרת דברים ואינה משלכת החוצה שום דבר, אלא מחליפה את המקומות, את שעורי-היוחסין ואת היחס של החומר הקדמון'.
 
"אני משוכנעת שתדעו לשלב ולתעל את יכולת החשיבה הנפלאה שרכשתם כאן באופן יצירתי, ושהיא תוביל אתכם להצלחה מול כל אתגר בכל מקום.
 
"לסיום, ברצוני להודות לכם על שהענקתם לנו את הזכות לחוות איתכם חדוות יצירה מדעית מאתגרת. המשיכו לשאול את השאלות הנכונות באומץ, ובחוצפה מדעית, ולחשוב בדרך יצירתית בכל תחום".
 
 
 
 

שתף