הגשר בין הגילוי לפיתוח

כלכלה ויישומים טכנולוגיים
19.03.2017

הגעת ד"ר ברוס לפקר למכון

ד"ר ברוס לפקר, מדען אורח במכון ויצמן  למדע זה כמה חודשים, מגיע מלב לבה של תעשיית התרופות הבין-לאומית. הוא מכהן כמדען בכיר בחברת התרופות האמריקאית "פייזר" כבר 28 שנה, ולישראל הגיע כחלק מהסכם שיתוף פעולה שנחתם באחרונה בין מכון ויצמן למדע וזרוע היישומים שלו, חברת "ידע", לבין "פייזר".

ד"ר לפקר, שעוסק בכימיה רפואית,  הוא הראשון מבין חמשת מדעני "פייזר" שיתארחו במכון בחמש השנים הקרובות, והוא יסייע למכון לבחון ולפתח מולקולות פוטנטיות שיוכלו לשמש בעתיד בסיס לפיתוח תרופותוטיפולים שונים, בשיתוף פעולה בין "פייזר" ל"ידע". עוד במסגרת הסכם שיתוף הפעולה, נוסד באחרונה מכון לאומי לכימיה רפואיתבמרכז הישראלי הלאומי לרפואה מותאמתאישית על-שם ננסי וסטיבן גרנד (שהוא חלק ממכון ויצמן למדע). כן הוקמה מעבדה לכימיה רפואית, שבה יכוליםמדעני המכון לבחון אפשרויות לפיתוח תרופות המבוססות על מחקריהם.

"אנו מנסים לבנות גשר בין הגילויים המדעיים, שתרומתם האפשרית לפיתוח תרופות היא עצומה, לבין התעשייה שעוסקת בכך", מסביר ד"ר לפקר. "המפגש עם מדעני המכון ועם מחקריהם, לצד הידע שאנחנו מביאיםעימנו ככימאים רפואיים, עשוי להוליד שיתופי פעולה יוצאי דופן".