הושקה מעבדת WHELMI לאינטראקציות לייזר-חומר

מימין: המנהל המדעי של HZDR, פרופ' רולנד זאורבריי, סגנית נשיא מכון ויצמן למינהל וכספים, שולמית גרי, סגנית הנשיא פרופ' מיכל נאמן והמנהל האדמיניסטרטיבי של HZDR, פטר יונק

חדש בקמפוס – מעבדת ויצמן-הלמהולץ לאינטראקציית לייזר-חומר הושקה בסוף אפריל באירוע שנמשך יום שלם. המעבדה החדשה, המכונה WHELMI, מוקדשת לתחום של מאיצי חלקיקים המבוססים על לייזר-פלזמה, תוך התמקדות ביישומים עתידיים אפשריים בתחום הטיפולים במחלת הסרטן באמצעות הקרנות.

המעבדה היא פרויקט משותף של מכון ויצמן למדע ומרכז הלמהולץ דרזדן-רוזנדורף (HZDR), והיא משמשת מקרה מבחן לפיתוח שיתופי פעולה ארוכי-טווח עם שותפים בינלאומיים מובילים, במטרה ליצור קשרים בין מחקר מתקדם לבין יישומים בעלי חשיבות חברתית. אגודת הלמהולץ – על שמו של המדען בן המאה ה-19, הרמן פון הלמהולץ – היא הארגון המדעי הגדול ביותר בגרמניה. היא מפעילה 18 מרכזי מחקר, ומעסיקה 38,000 עובדים בתקציב שנתי כולל של 4 מיליארד יורו. מרכז הלמלהולץ דרזדן-רוזנדורף, עִמו נערך שיתוף הפעולה הנוכחי, מתמקד במחקרים בתחומי האנרגיה, החומר והבריאות.

במסגרת ההשקה נשאו דברים נשיא מכון ויצמן למדע, פרופ' דניאל זייפמן, נשיא אגודת הלמהולץ, אוטמר ד. ויסטלר, ודיקן הפקולטה לפיסיקה, פרופ' ניר דודזון. במסגרת אירוע ההשקה נערך יום עיון שעסק ביישומים אפשריים של המעבדה החדשה ובכיווני מחקר עתידיים, ונשאו בו דברים פרופ' ויקטור מלכה, פרופ' נירית דודוביץ ופרופ' יצחק מרון.

שתף