מעבירים את זה הלאה

01.03.2015
 
 
בוגרי המחזור החמישי של תוכנית רוטשילד-ויצמן
 
 
"אני מודה להורי על עצם חיי, אבל אני מודה למורה שלי על טיבם ועל איכותם של חיי". האימרה הזאת, המיוחסת לאלכסנדר הגדול, ממחישה את תפקידם של מורים טובים בחברה. 33 מורים, בוגרי המחזור החמישי של תוכנית רוטשילד-ויצמן למצוינות בהוראת המדעים, קיבלו באחרונה תואר שני בהוראת המדעים בטקס שהתקיים במכון.
 
בטקס חלוקת התארים נשאו דברי ברכה נשיא המכון, פרופ' דניאל זייפמן, דיקנית מדרשת פיינברג, פרופ' אירית שגיא, יו"ר המועצה המדעית, פרופ' מיכל אירני, והדיקן לענייני חינוך, פרופ' ישראל בר-יוסף, שהביעו הערכה למורים על השקעתם הרבה בלימודים. שלמה ינאי, סגן יו"ר קרן רוטשילד-קיסריה, בירך בשם הקרן, וציין את חשיבותה הרבה של התוכנית לקידום החינוך המדעי בישראל.
 
בשם הבוגרים נשאה דברים רעות קינן, שאמרה: "בכל שיעור ובכל תרגיל בתוכנית הרגשנו שלמרצים איכפת מהתלמיד שמחכה לנו, ושאנחנו רק השליחים. אמרנו כבר פעם ואחזור על זה שוב – אתם יכולים להיות בטוחים, אנחנו נעביר את זה הלאה". קינן, שעזבה קריירה בהיי-טק כדי להצטרף לתוכנית, מלמדת כיום פיסיקה בחמד"ע רחובות.
 
תוכנית רוטשילד-ויצמן למצוינות בהוראת המדעים, שנוסדה בשנת 2008, מקנה תואר שני בהוראת המדעים למורים למתמטיקה, לפיסיקה, לכימיה ולביולוגיה. המסלול מיועד למורים מצטיינים, אשר מעמיקים את הידע המדעי שלהם על הנעשה בחזית המדע, ורוכשים אסטרטגיות הוראה חדשניות. פעילויות שונות עם מדעני המכון, כגון התנסות פעילה במעבדות ועיבוד נושאים מתקדמים להוראה, מאפשרות למורים להתוודע למדע ולחינוך מדעי עדכניים.
 
150 מורים כבר סיימו את הלימודים במסגרת התוכנית, וכולם ממשיכים לעסוק בהוראה. במסגרת עבודת הערכה שנעשתה באחרונה הצביעו בוגרי התוכנית על כך, שהתוכנית תרמה לעלייה משמעותית בידע המדעי, לפדגוגיה חדשנית, ולביטחונם העצמי כמורים. כ-60% מבוגרי התוכנית אף משמשים כמורים מובילים במערכת – מדריכים, מנחים, מרַכזי מקצוע, או מפתחי תוכניות לימודים. בנוסף, מציעה התוכנית לבוגריה פעילויות המשך מגוונות, המאפשרות להם לפעול במסגרות שונות כדי להמשיך להתפתח מבחינה מקצועית ולתרום למערכת החינוך.
 
 

שתף